November 08, 2013

NIB CHALLENGE - "VINTERSTEMNING"

Yes! Tross forkjølelse og dårlig form rekker jeg å bli med i NIB utfordringen denne måneden! Tema er Vinterstemning. Tross dager med regn og sol i Oslo denne uken, syntes jeg det er bitende kaldt ute. Nå er vinteren rett rundt hjørnet. Og nettopp derfor er det så fint med slik en utfordring. Inspirasjon til vinterstemning til de tusen! For den mørke tiden før snøen og jula setter inn kjennes ganske så kald og mørk.
 
Sjekk ut over 100 bidrag med masser av vinterstemning her.
 
 
Denne uken har jeg fått malt "romdeler" veggen i den fine fargen teal fra Nordsjø. Kun to strøk med rulle. Det er så deilig med slike kjappe prosjekter som med ett forandrer inntrykket i heimen! Denne veggen er det første man ser inn i stuen fra gangen.
Fargen gir meg energi og nytt mot. Den hvite stringhyllen popper herlig frem fra den fargede bakgrunnen. Ja i grunn alle tingene gjør det.
Jeg smiler.
 
 
Skøytene er Naninos vinteroverraskelse, funnet på loppis. Det er også det fantastiske ullpleddet på stolen "inbetween" fra &Tradition.
Det Dots fra Muuto blir jeg aldri lei. Aldri.
 
 
Videre inn i stua. Peisen er på veggen i mot og varmer godt i en ellers trekkfull leilighet.. Pinoccio teppet er også en annen av mine favoritter. I bakgrunnen er sofa/sengen min med hjemmesydde puter pluss en gul Tas-ka pute, og selvlaget sengegavl i ullfilt.
 
 
På Bloggersmarked kom jeg over et nytt, nesten helt sett med Fiducia vaser til en billig penge. Jeg elsker lekenheten i designet og det nydelige porselenet. Kurven er et funn fra gjenbruksstasjonen.  
 
 
På eplekassen fra Økern står et av høstens fine loppefunn. Alve koppen fra Wik & Walsøe. Kuppet til en 5`er. Den nydelige lysestaken var med i goodiebaggen fra Wik&Walsøes presselansering i høst.
 

Nydelige tulipaner fått med hjem fra jobb. Glede.


My contribution to this months NIB Challenge - "Signs of Winter" / "Wintermood".
Love my New colour Teal on the wall. Makes everything pop!
For more Winter-inspiration check out NIB here.

34 comments:

  1. Herlig vinterstemning! Og digger fargen på veggen!
    Utrolig kult bidrag!

    Ha en fin helg!

    Klem

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk! Så hyggelig å høre. Ja den er skikkelig kul den derre teal`en ;D

      Fortsatt god helg til deg!

      Delete
  2. Så utrolig fint, Ann Beate!! Elsker den nye fargen på veggen din!! :) God helg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aww takk søte Henriette! Du har fått en sååå kul oppdatert side I det siste, jeg gir meg ende over. Også lyst på en liten makeover ;) Glad helg til deg!

      Delete
  3. Så inspirerende og fint!! Endelig noen som tør å bruke farger !!

    god helg!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. takk cecly :) Farger må til! Glad helg til deg

      Delete
  4. Herlig bidrag! Digger det, utrolig flott stylet :-)

    God helg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takker og neier! Jeg bare koste meg, elsker å lage til forskjellige stemninger og settinger her hjemme :) God helg!

      Delete
  5. Åh, for et herlig og sjarmerende bidrag! :) Kjempefint!

    Sender deg masse *godbedringsstøv*

    ♥ God helg til deg ♥
    Smil og klem fra Lite hi

    ReplyDelete
    Replies
    1. takk fine. Her renner nesen og hode er fylt med bomull.. men inne er stemningen god og da er det bare godt å slappe av å pleie seg selv.. ha en fin helg du og!

      Delete
  6. Å for er herlig bidrag!!! Den fargen var jo perfekt hos deg. Lukter finaleplass her.....;)

    ReplyDelete
  7. Loving this! Mye særpreg og friske farger som gir et løft på gråe dager, det trenger vi fremover! :)

    Lykke til!

    ReplyDelete
  8. Fantastisk fint, og ikke minst kult!!
    Du er kjempedyktig :)

    God helg og god bedring!
    Klem fra Marie :)

    ReplyDelete
  9. Riktigt snyggt! Du är bra på styling alltså! Blev jättefint med väggfärgen, jag gillar den nyansen och den funkar verkligen ihop med de flesta andra färger. Min vinterjacka är i den färgen, snart dags att plocka fram den nu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk :) Ja det er så sant så sant. Jeg har og en vinterjakke I nesten samme farge :) Hehe den har jeg imidlertid brukt siden September. ;D "frysepinn" :D

      Ha en fin lørdag!

      Delete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. Dette bidraget gjorde meg helt paff. Så gjennomført og personlig. Og ikke minst modig å male en vegg i en så sprek farge :-) Flaks at det ble så fint. HI-HI. Lykke til med et skikkelig vinner-bidrag (i mine øyne). Og god helg. Klem fra Monica.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Neimen så kult å høre, takk! Det var hyggelig å høre :)

      God helg til deg og!

      Delete
  12. Anonymous11/09/2013

    Kan jeg spørre hvilken gjenbruksstasjon du går på, og hvordan du klarer å finne så mye fint der? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hei! Jeg besøker bade Bentsebrua og Fredensborg gjenbruksstasjon fra tid til annen. Jeg tar ofte med meg ting vi ikke lenger har bruk for, og kaster / setter igjen I ombruks-hyllene. Og er jeg heldig har noen andre fine folk gjort det samme som meg. :D Slik får jeg med stor glede ta med meg noe nytt ( som jeg trenger ) hjem igjen. Alt fra en god bok, til kurver, porselen til leker.

      Det er gull for en med lite å rutte med, og ikke minst bra for miljøet!

      Delete
    2. Anonymous11/09/2013

      Åh, jeg visste ikke engang at de hadde egne hyller for sånt, jeg har bare vært der og kastet ting. Takk for tips! :)

      Delete
    3. Åhhhh, for et nydelig bidrag!! Den fargen er allerede tatt inn i varmen hos meg på klær og i interiør, men så utrolig flott det var med denne på en vegg!
      I sin helhet, stykkevis og delt, love it!!! Du er så flink! Håper du er på bedringens vei. Klem

      Delete
    4. Aww takk søte du. Ja nå er jeg endelig på bedringens vei. Føles godt. Jeg digger fargen også på klær, og ser frem til å frikse opp interiøret med lignende nyanser :) God søndag til deg

      Delete
  13. Dette var utrolig fint og inspirerende!!! Vinnerbidrag, helt klart:-) Du er så FLINK!
    God helg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aww takk for slike gode ord! Nå ble jeg glad! God søndag og klem til deg!

      Delete
  14. Flott bidrag,med herlige bilder!!! Lykke til :)

    ReplyDelete
  15. Nydelig bidrag! Jeg liker den grønn farge :-)

    Klem
    Vicky

    ReplyDelete
  16. Veldig kule bilder..super kul styling og farge:)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!