October 08, 2013

THE FIREPLACE

Jeg rakk akkurat ikke å bli med i denne månedens NIB utfordring med tema Ildsted - Varm , gnistrende høst. Kjedelig når dataen ikke vil samarbeide.. Men, men, jeg må jo vise bildet jeg tok for det.
Jeg elsker at leiligheten har peis. Og jeg elsker at mamma kommer innom med ved.
Å titte inn i flammene, kjenne varmen strømme ut når huset er kaldt, de knistrende lydene.. ah.. Peiskos er noe av det beste jeg vet. For å gi litt liv til murveggen bak har jeg brukt dråpe wall stickers fra Ferm Living. Bokstavene er diverse utklipp fra ord og tekster jeg tok vare på etter et prosjekt jeg gjorde for noen år siden. Jeg er glad i ord og uttrykk i interiøret, og valgte meg ordene fra Lao Tzu," By letting go it all gets done ". Treffende ord for meg i disse dager.
 
For flott inspirasjon til Ildstedet, sjekk ut NIB utfordringen og alle bidrag her.
 
 
I love that the apartment has a fireplace. I love how it warms up the rooms, the sound, the smell.. makes me happy. My computer didn't want me to enter this moths Norwegian Interior Blog - ( NIB ) - challenge with the theme Fireplace. Grr.. Hate it when it stops working like that. Oh wellz.. Next month. On the wall there`s wall stickers from Ferm Living, as well as different cut-outs form a project I had some years ago. I ve spelt the wise words from Lao Tzu," By letting go it all gets done ". Words that give me strength these days.
 
Check out NIB for more inspiration as over a 100 different Norwegian bloggers show off their fireplaces in this months challenge, here.
 
 

8 comments:

  1. Anonymous10/09/2013

    Du er så flink! så fint det er:) mvh retromamma;)

    ReplyDelete
  2. Anonymous10/09/2013

    Du er så flink! så fint det er:) mvh retromamma;)

    ReplyDelete
  3. Flott bidrag,men synd du ikke rakk å få det med...

    Nyt dagen med fyr på peisen:)

    Klem Linda

    ReplyDelete
  4. De dråpene var helt herlige!

    Fin peisplass og kjipt med dataer som ikke vil oppføre seg! Jeg har hatt en runde med kameraet - en kan bli gretten av mindre ;)

    Fortsatt nydelig onsdag!

    ReplyDelete
  5. Nydelig! Elsker, elsker, elsker vedstabelen knytt sammen av garn! Du er så flink altså!
    Klem L

    ReplyDelete
  6. Hei!
    dumpet innom bloggen din, fine bilder du tar.
    Takk for inspirasjon til hva som kan gjøres med ildstedet i stua, det står liksom bare der... :)

    ReplyDelete
  7. Fin peisplass, og du har virkeleg sans for detaljer, liker at du er så leiken:-)))

    ReplyDelete

Comments makes me smile!