October 15, 2013

DIY DOLL CLOTHE RACK

Sånn! Da var jeg endelig tilbake her på bloggen. Høstdagene flyr av sted!
Et lite prosjekt jeg og Nanino fant på her forleden var å lage oppheng til dukkeklær i en høy nisje i hyllereolen hennes. Strikkepinnen fra nøstet ved peisen har lenge savnet sin partner. Og hva gjør man egentlig med kun en strikkepinne?
Jeg kom på at den kunne fint brukes til et solid oppheng, og de små kleshengerne med deres enda mindre kroker, ypperlig ville passe på en slik "stang". Kleshengerne er plukket opp på et loppemarked for 15kr. Tilsvarende kan også lages av spikkede pinner festet med en krok.
 
Fremgangsmåten er enkel. Jeg drillet et hull igjennom den fremste platen, merket av hvor strikkepinnen ville treffe og boret et lite hull / søkk inn der. Da strikkepinnen var på plass festet vi den i hullene med litt trelim.
 
Og voilà. Dukkeoppheng på en, to, tre!
 
Og skulle den andre strikkepinnen dukke opp, vet jeg hvor det er plass til den. ;)
 

Nanino and I have made an easy little clothe rack for her doll clothes. We used a drill to make two small holes in her shelves and took and old knitting needle and glued it in place. So easy, solid and fun! The little clothes hangers is a flea marked find, but you can easily make your own with some sticks and hooks.
 

4 comments:

  1. Sånne kleshengere vil jeg ha! :-) Jeg har jo egen blogg for dukkeklær, og det hadde sett supert ut å kunne henge dem opp. Har lett etter kleshengere, men ikke funnet noen. Jeg har i stedet alle klærne liggende i en liten koffert (eller tre...) Fint det også da. :-)

    ReplyDelete
  2. Så lurt! Og så blir det jo straks enda gøyere å leke med ting som er lett tilgjengelig:-)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!