September 06, 2013

NIB CHALLENGE : "MYKJE LYS OG MYKE PLEDD"


Denne månedens NIB-utfordring har tema "Mykje lys og myke pledd". Jeg har valgt å vise frem en høstpreget stue, mitt fristed, som skaper god september stemning hos meg.

Høst for meg er myke pledd, ull, innesysler/DIY, te og ferske grønnsaker. Og tid for bøker, grønne plater, tøfler og ikke minst loppemarkeder!

 
...Og fornyelse i interiøret. Med en ny årstid sniker nye farger seg inn. Samtidig holder jeg på det gule som alltid følger meg. Lampen "Milk" er en fantastisk nykommer. En premie fra Lune Hjem, via gavekort jeg vant i "From within" utfordringen i februar. Ferm Living - tekannen er også ny, kjøpt på salg hos Sprell i sommer. Kähler vasen, en av fem, er kjøpt hos Keiserenes nye, og det vakre Ferm Living pleddet hos Hviit.
 
 
Nytt i stua er også settbordene, eeendelig har jeg fått stuebord! De brune koffertene under bordet er sammen med klokken, gratisfunn fra gjenbruksstasjonen. ( Det er og de hvite potte skjulerne som har fått en liten make-over ). Loppefunn er Cathrine Holm og Saturn bollen med grønnsakene i, Olav Haug stolen, "Figgjo Flint "Sissel" koppen, den lakserosa og gule potteskjulerne i plast, ullpleddet på sengen, det lille blå putetrekket samt lysestaken.
 

Jeg har sydd meg nok en ullpute med store knapper, de også i ullstoff fra Panduro. Denne sammen med sengegavelen, den grå/mint ullputen, den Ferm Living inspirerte puten, det oppgraderte sybordet og rektangetet i tre, i vinduskarmen, er alle DIY prosjekter. Pluss bildet av høstbladene. Som jeg tok i fjor og printet ut i stort format.


For å sjekke ut fler inspirerende høstlige bilder sjekk ut NIB.

16 comments:

  1. Kjempefint bidrag !!
    Du har din egen sjarmerende stil med selvlagde ting , nytt og gammelt, liker det veldig godt :)

    Lykke til og god helg :)
    Janne

    ReplyDelete
  2. Love it!! God helg til deg!:)

    ReplyDelete
  3. Helt HERLIGE bilder!! Den stua di er bare så koselig!

    ReplyDelete
  4. For en fantastisk stue du har!
    Vinduet med alle de grønne plantene er helt nydelig,
    Jeg la merke til bidraget ditt med en gang, for fargene i bildene dine er veldig appellerende:)
    Lykke til i utfordringen!
    Klem fra Anne/mine fiine

    ReplyDelete
  5. Åh så fantastisk og veldig deg;)
    E l s k E r det!

    Personlig & originalt som alltid. Liker!

    ReplyDelete
  6. Så herlige bilder!! Her kunne jeg gjerne vært, utrolig koselig :)
    Masse lykke til søte deg :)
    Klem C

    ReplyDelete
  7. Så fint du har fått det i stua !! D

    ReplyDelete
  8. Herregud så fint! Dette må være vinnerbildet! Ønsker meg ullpute med knapper til sofaen min ;)
    Lina

    ReplyDelete
  9. Wow!For ei nydeleg stove, så utruleg mange flotte detaljer. Tøft i vinduskarmen med rektangelet og alle fargerike detaljar der. Veldig gjennomført! klem

    ReplyDelete
  10. Så stemningsfulle og fine bilder, koselig stue du har! Ønsker deg en fin lørdag) klem Camilla

    ReplyDelete
  11. For noen flotte fargekombinasjoner i stua di! Og sammen med teakmøbler!! Kos og glede! Masse lykke til i utfordringen og hjertelig takk for kommentar inne hos meg:)

    ReplyDelete
  12. Nydeig bidrag, vennen!
    ...har blitt så fint hos deg synes jeg!

    Bare smiler av bildene dine jeg,snuppa!
    Stor go`klem

    ReplyDelete
  13. Du er bare råflink!! Et virkelig flott bidrag, oig jeg elsker at det meste er brukt eller hjemmelaget- makan til personlig stue:-)

    Masse lykke til!

    Høstklemmer fra Marthe

    ReplyDelete
  14. Dette er bare sååå lekkert! Fargerikt, deilig, lunt,
    hjemmekoselig og kreativt.Men jeg vet du er flink,
    og ønsker deg lykke til.

    ReplyDelete
  15. Deilig lekent, personlig og godt. Du har en helt særegen, herlig stil :)

    ReplyDelete
  16. Takk for at du bidro i NIB-konkurransen vi sponset. Flotte bilder!

    PS: Beklager at vi er så sene med å takke!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!