September 02, 2013

NATURAL WOOD



Helt siden dukkehuset ble med hjem fra loppis for over 2 år siden har jeg gått og tenkt på hvor kult det hadde vært å pusse det opp. Jeg har mang engang sett for meg hvite gulv, retro tapetserte vegger og møbler i spreke farger. ( mest for min egen del må jeg innrømme.. Nanino vet jeg hadde vært fornøyd uansett ).
I dag er jeg av en helt annen oppfatning. Jeg elsker treverket og at de naturlige materialene ved huset får lov å skinne i all sin prakt. Som du kan se på bildet over har jeg omvandlet mye allerede. Da er det godt at de lekene som er naturlige og av god kvalitet får lov å fortsette å være nettopp det. Dynen og putene på sengen er selvlaget, med stoff fra et gammelt putetrekk. Kattene på sengen er  fra Ostheimer kjøpt hos Antropos i Oslo.

Det er forunderlig og spennende, hvordan smaken og oppfatningene våre forandrer seg over tid. Jeg er glad jeg ventet så lenge med å "pusse" dukkehuset opp, og glad for at jeg har kommet til sunnfornuft. Og godt er det og å "krysse av" et av mine mange prosjekter jeg går rundt å tenker på.

Har du erfaringer med slike forandringer i smak og stil?

2 comments:

  1. Fint er dukkehuset ihvertfall. Og så lenge brukeren er fornøyd, er allting godt :-) Ja, er det ikke rart? At man kan skifte mening så radikalt altså? Samboeren min og jeg kjøpte oss nytt (gammelt) hus, måtte i starten bo i bare halvparten av huset ettersom den andre halvparten skulle pusses opp, ergo måtte vi pakke vekk halvparten av alt vi eide i kasser og sette dem på loftet. Nå bor vi i hele huset igjen, og jeg savner intet av det som ligger i kassene. Smaken min har gått fra landlig og sukkersøt til strammere linjer og mer av det grafiske. Ja, ispedd en god dæsj gjenbruk også da :-) Moro er det ihvertfall. Og jeg skifter sikkert mening igjen om noen år!

    ReplyDelete
  2. Ja, det er spennende å se hvordan smaken endrer seg. Jeg holder på å male hagemøblene i ulike sterke farger og tenker daglig på om jeg vil like fargene like godt om et år eller fem... Vel, vel, møblene trengte sårt et strø maling og det går heldigvis an å male over igjen. Det hadde vært litt værre med dukkehuset. Ha en flott onsdag!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!