August 27, 2013

STEP IN - STEP OUT / JUNIORBED REMAKE

 
Sånn! Nå har Nanino endelig fått en seng hun lett kan gå inn og ut av her hos meg også. Den gamle skuvsengen med samme løsning, ble igjen på det andre rommet hennes. Jeg syntes løsningen er fin og enkel, og så mye mer behagelig. Sengen mister heller ikke sin funksjon som babyseng, da området kuttet av vil havne på utsiden når sengen er skjøvet sammen.

Fremgangsmåten er lett. Merk av hvor stor åpningen skal være, bruk en håndsag til å sage av og bort den delen som skal fjernes. Puss ned kantene med sandpapir og mal så lett over de nye kantene. Vi var heldig å låne sag fra en snill nabo. Sandpapir og maling  (Jotun Sens) hadde jeg fra før. Så alt i alt kostet prosjektet en fin sommerformiddag, og det er jo ikke ille. Vi gjorde alt i lag, fra å bære sengen ut, til å sage, tørke støv av den osv.. stor stas for min lille. Hun får på den måten ekstra eierskap til sengen og er så kry over resultatet.

Jeg har en hel del grafiske trykk på lager og over sengen har et av dem kommet opp. Om noen er interessert i for eks. ballongtrykk så er det bare å ta kontakt ;D Opp på veggen henger også en vimpelrekke jeg har blitt ferdig med. Jeg har også laget en lang en, som kan ses på stua i forrige innlegg. Hvordan den ble til kommer snart i et eget innlegg.

4 comments:

  1. Så utrulig skjønn seng med masse fint oppi,kan tenke meg ho koser seg der og sover godt:)
    Fine farger og alt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aww takk! Jah hun er veldig glad og fornøyd med rommet sitt ;D

      Delete
  2. Så herlig å fargerikt rom:)
    Så koselig:)den Sennepsgule bamsen, er den hjemmestrikket?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så hyggelig at du syntes! Den sennepsgule bamsen er hjemmestrikket i ull og har også ullfyll. GULL! OG den er et lite bruktfunn jeg ikke klarte å gå i fra. Den perfekte lille venn.

      :)

      Delete

Comments makes me smile!