August 29, 2013

DIY: BUNTING



Det tok bare 4 år fra jeg kjøpte stoffet til vimpelrekken ble gjort ferdig. Ting tar tid, ingen tvil. Haha.
Men resultatet ble veldig fint og det er så gøy å ha en skikkelig vimpelrekke i stoff. Regnbuestil.

Fremgangsmåten jeg brukte er som følger:

1. Legg stoffet dobbelt. Stryk stoffet. 2. Klippet ut en mal i papp. Legg den på stoffet og klipp rundt med en skarp sysaks. 3. Bruk knappenåler for å feste stofflappene fast i hverandre. 4. Sy lappene sammen, men la den øverste delen være åpen. 5. Vreng trekantene og stryk dem. 6. Fest trekantene inn i et kantebånd med knappenåler. Velg hvilken avstand du vil ha mellom hver trekant og sy så kantebåndet og vimplene sammen. Husk ekstra kantebånd ved hver ende for oppheng.

Stoffpakken er fra en stoffbutikk i Amsterdam, men alle typer stoff/mønstre og farger kan brukes. Kantebåndet er fra Panduro. 8-9kr pr m. De fås også i en rekke forskjellige farger.

 
Det hvite kantebåndet strakk ikke til, så de fem siste vimplene fikk et Orange jeg hadde liggende.
Vimpelrekker er så koselige uansett lengde. Denne får henge over barnesengen.

2 comments:

  1. Kjempefint! Eg er også veldig glad i slike vimpelrekker og har laga meg fleire i papir. Har også hatt planer om å sy meg ei så tusen takk for at du forklarer framgongsmåten så godt. Kanskje det omsider blir sydd ei her i huset også:-) Klem frå mari

    ReplyDelete
  2. Den ble dødsfin! Og skjønner jo nå at jeg har fulgt bloggen din en stund for jeg mener å huske at du har skrevet om at du kjøpte stoff for å sy. Kan det stemme? Tida flyr! ;)
    God helg
    L

    ReplyDelete

Comments makes me smile!