June 22, 2013

LEKMER.NO

 
Lekmer er en nettbutikk med mye fint utstyr, leker, klær og interiør til og for barn. Over er noen av mine favoritter. Nettsidene rommer masser, og er heldigvis godt delt opp med tanke på merker/pris/alder etc. Men første inntrykket der dessverre så som så. Noe som slår meg, er hvor kjønnsdelt sortimentet er. Gutt = blå og jente = rosa. Jeg prøver alltid å ha et bevisst forhold til dette i forhold til Nanino, hvor jeg ikke ønsker å prakke på henne denne fordelingen. Lekmer tilbyr populære barneartikkler og det er jo opp til de som kjøper, å velge. Selvfølgelig. Jeg skulle bare ønske det fantes enda mer av resten av fargeskalaen å velge blant også.

Produktene holder også god kvalitet og det er positivt. Jeg digger de nordiske merkene som Littlephant, Brio, Små Folk og Färg&Form Sweden. Jeg er opptatt av farger, gode materialer, holdbarhet, enkelt og vennlig design. Samtidig så er det slik med såpass store leketøysbutikker på nett så vel som i vanlige lekebutikker, at de fører i overkant mye plastikk og overmalte saker og ting. Etter min mening. Så det blir litt å bla seg igjennom for å komme frem til gobitene. Men de finnes. Og det er godt. 

Det som er sikkert er at her er det noe for alle og enhver. Og hvor skjønt er det ikke å kunne handle både bilsete, tåteflasker, solhatt og teppe til barnerommet på et og samme sted. Deretter å få det tilsendt hjem i samlet pakke. Småbarnsforeldreluxus det.
 
 
Innlegg i samarbeid med lekmer.

2 comments:

  1. Fikk pakke derifra senest i dag:) Deilig med nettbutikker i en ellers travel hverdag:) Fin helg!

    ReplyDelete
  2. Så sant så sant! Så gøy! Håper du ble fornøyd ;)
    God sommer til deg!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!