May 03, 2013

VINTAGE TOYS

 
Det er ingen tvil. Jeg elsker gamle vintageleker. Jeg riktig koser meg med å se på dem, og ikke minst er det gøy å få være med når Nanino leker med dem. Alt på bildene over er bruktfunn fra loppemarkeder, bruktbutikker og noe funnet gratis på gjennbruksstasjonen. Noe er også fra min og min mors barndom. Jeg prøver å være bevisst når jeg er ute på "skattejakt" og bare ta med hjem ting av god kvalitet og leker Nanino kan ha bruk for. Store treklosser for eksempel er fantastiske. Bare vaske dem godt og sette dem inn med olje og de er som nye. Jeg har og dristet meg til å kjøpe dukker og bamser brukt, (noe jeg før ikke var stor fan av) men når de er pent brukte og laget av gode materialer, som ulldukken i vogna over, til kun 10kr, så må jeg bare. Lignende dukker går for langt, langt, laaangt høyere pris som nye. Plastikkgåsa og plastikkbokstavene er også noen unntak med tanke på den gode kvaliteten. Men fordi Nanino har sluttet å putte ting i munn og fordi de rett og slett er grådig sjarmerende, ble jeg nødt til å kjøpe dem. 5 og 3 kr på et av vårens loppiser. <3 p="">
 
Hvordan type leker går du for?
 

2 comments:

  1. Jeg elsker også å titte etter liker i bruktbutikker og på loppemarkeder. Tavler, spill, bøker, treleker, Duplo (en stor favoritt her i huset), Playmo....ja, alt som er sjarmernde, litt nostalgisk og fint.

    ReplyDelete
  2. Jeg digger gamle vintageleker! Kommer nok til å vises når vi får barn en gang :)
    Du har utrolig mye kult da!
    Ser ut som dere har kommet dere godt til rette i det nye hjemmet deres, vakkert som alltid :)
    Klem og fin søndag til deg (:

    ReplyDelete

Comments makes me smile!