March 12, 2013

MODERN TRIBUTE

 
Jeg har oppdaget en ny vintagedesign butikk i Oslo. Modern Tribute. En pærle av en interiørbutikk med utvalgt design fra 1900-1980 tallet. Jeg ble gående lenge rundt, opp og ned og bare nyte. Her fins mye som står høyt på min ønskeliste. Som klassiske "Krysset" stolen designet av Fredrik A. Kayser (1924-68) for Gustav Bahus i 1956 og kobber & teak lampen over til venstre av Poul Dinesen fra 60`tallet.
Selv om jeg kom tomhendt ut så er en tur innom butikker som dette gull verdt for en som er interessert i retro og vintage design. Man får inspirasjon, informasjon og ikke minst en mulighet til å ta klassikerene i nærmere øyesyn i en rolig og avslappet atmosfære. Innehaveren Eric Beugnet var veldig hyggelig, kunnskapsrik og imøtekommende. Jeg kommer garantert til å dra innom igjen.
 
Alle bilder fra @moderntribute på instagram. 

2 comments:

  1. Hvor ligger denne butikken? Jeg er på tur over fjellet fra Vestlandet i dag, så gode forslag til butikker å besøke, settes høy pris på :)

    ReplyDelete
  2. Den butikken såg super ut:)skulle ønskt eg budde nærmere;)
    Fine dag til deg!
    Klem fra Lillian

    ReplyDelete

Comments makes me smile!