February 26, 2013

DIY - CRAYONS

 
Jeg har en stor boks med gamle fettstifter fra da jeg var liten liggende. Her omdagen kom jeg på at nuh, nuh var tiden inne for å prøve meg på en av DIY`ene vi viste frem på God Morgen Tv før jul. Den er hentet fra boken Kreativ Mamma. Det er Mammamiriel som står bak bidraget og det er en veldig fin "etter-barnehagen" syssel før middag.

Fremgangsmåten er som følger:

Fettstiftene fargesorteres og knekkes opp i mindre biter. Fordeles så i silikonformene. De over er kjøpt hos søstrene grene. Så inn i ovnen på 175 grader til fargene smeltet (ca 5 min). Avkjølte og stivnet - voila`, kule nye fargestifter i en morsom form. Veldig gøy å holde på med og ikke minst å tegne med etter på!

Fin ettermiddag til deg.
 

4 comments:

  1. Kjempesmart! Så du viste det på tv før jul :)

    ReplyDelete
  2. What a great idea and they look so much cuter than the normal crayons! :) xo

    ReplyDelete
  3. Herlig! Dette så morsomt ut. :D

    Så deilig med kreativitet!


    Og - god helg!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!