January 10, 2013

FROM WITHIN

 
Jeg elsker NIB sine utfordringer og jeg er så glad for at jeg rakk å bli med denne gangen. Temaet er "From Within" og bilde over representerer dette for meg. Jeg elsker Vintage/Retro, Design, Klassikere, DIY, Bruktfunn, Hjemmelaget, Foto, Komosisjon, Lekenhet, Farger.. listen er lang..
 
 
Snakkebobblehyllen er et av mine prosjekter. Det er også den lille regnværsskyen laget av sugerør og ledninger. Lysestakene er bruktfunn til en billig penge. Elsker slike funn. Lysene er laget av bivoks, dyppet på en hyggelig foreldrekveld i barnehagen. Polaroidkameraet er pappaRottefinns plukket med fra hans gamle jobb.
 
 
Her i huset er vi store fans av samler-leker og figurer. Jeg har en forkjærlighet for Domo-monsterene. Så selvfølgelig måtte en bli med på bildet. Dog i en noe vågal posisjon. Den røde trådsnella er.. Jepp. Nok et lite bruktfunn.

 
Ferm Living er også representert. Skål med ullkuler i til mitt Hay-inspirerte ullkuleteppe. Sommerprosjektet som ble høstprosjektet, og nå et vinterprosjekt. Ting tar som kjent litt tid.. kremt.
 
 
Det gamle sybordet er også et bruktfunn. Pusset opp og fungerer nå som lagringsplass for fotoutstyr og ladere. Pluss annet stuerot som på uforklarligvis finner veien opp i den dype skuffen.
 
 
Verner Panton VP3 lampen gjør meg glad helt ned i lilletåen! Kjøpt hos Futura på Grunerløkka. De glade Hoptimistene er også vintage bruktfunn med unntak av den nyproduserte blå ( kan ses på gulvet, på det øverste bildet ). Jeg sjarmeres så av deres hoppende optimisme.
 
 
Puffen er vi så heldige å ha fått av svigermor. Fra hennes hybel på 60`tallet. I den oppbevares også ledninger og annet virvar. Og i dag et stk fantastisk strikketteppe. En vidunderlig gevinst pappaRottefinn vant på en basar i sin barndom.
 

 
På gulvet har det også dukket opp et par av mine trehus. En veldig enkel DIY. Noen er helt ferdige. Andre underveis.
 
 
Øverst på snakkebobblehyllen står min lille solgule Cathrine Holm bolle og skinner. Nok et bruktfunn, og nok en interiør gjenstand som gjør meg helt mo i knærne. Jeg drømmer om fler!
 
 
Inne i hyllen, 2 av mine favorittkopper. Ferm Living = Måha. Den stripete var en julegave fra fine mannen. Oppi en stakkars avrevet plantegren, soon to be avlegger. Forhåpentligvis.
 
 
Og helt til sist. Et detaljbilde av et romjuls-bruktfunn-kupp. En vintage magasinholder i teak. Til 20kr. Fryd!
Så fin at den skal få være akuratt som den er.  
 
Henger du fortsatt med etter bilderaset?! Jeg har mye å komme med, mange interesser. Store og små gleder i hverdagen som gir glede og overskudd i hverdagen.
 
For flere knakanesgode bilder fra utfordringen, klikk deg inn på NIB her.
 
    

41 comments:

  1. HERLIGHET! I mylderet av kliss like innlegg var dette helt fantastisk! Jeg digget alt sammen, og SÆRLIG måten du hadde satt det sammen på! <3 Du har en herlig stil og jeg synes du får den så gjennomført og fin uten at det tipper over og blir for mye!

    ReplyDelete
  2. Flott bidrag,masse fine bruktfunn og nye ting.....gikk rett forbi deg på Fretexen sist lørdag:)
    ha en fin dag
    klemklem

    ReplyDelete
  3. Så utrulig flott bidrag,så deg og din personlighet i det og heile heimen din:)du har ein så herlig mix og tør å blande å skape ditt eget ,knallflott og fine ting har du og;)

    Ein fin dag til deg!
    Klem fra Lillian

    ReplyDelete
  4. Veldig fint bidrag! Flotte bilder du tar.
    Måtte le litt for meg selv da jeg leste om sybordet ditt, det er akkurat samme bruken der har fått her!
    Og gratulerer med magasinholderen, en slik har jeg også lyst på. Flott at du tenker å beholde den slik den er, det er så alt for mange som maler og tapetserer de! De er jo så utrolig fine slik de er.

    ReplyDelete
  5. Jeg er helt vild med din taleboble hylde, det er altså genialt fundet på!!! :-)

    ReplyDelete
  6. Ahhhh dette var et herlig bidrag!

    ReplyDelete
  7. Her er det mye fint å hvile øyet på, og helheten er jo DEG med store bokstaver:)
    Mange flotte kupp du har gjort(..og så i romjulen også da!).
    Fiiin dag til deg:)
    Klem

    ReplyDelete
  8. Kjempefint bidrag! Favoritten så langt! :)

    ReplyDelete
  9. Alt speiler ditt lekne sinn !! Jeg liker ! D

    ReplyDelete
  10. Helt enig med Smilehull. ;-) Nydelig bidrag!

    ReplyDelete
  11. ÅH, du altså! DET ER VIDUNDERLIG!!!!
    Du er så superinspirerende!!!
    *Maria

    ReplyDelete
  12. Dette er så herlig, så DEG og så EKTE! lovet it all!
    Håper du når laaaangt opp! Masse, masse lykke til.

    ReplyDelete
  13. Nydelige bilder!
    Så fint det ble med snakkeboblehyllen i stuen:-)
    Masse lykke til i utfordringen.
    Sees i morgen:-)

    ReplyDelete
  14. Wow!!! Så fine bilder, skatter og så deg ja.
    Vakkert, liker absolutt alt, men det teppet var bare sinnsykt fint. Har du lagd det også, flinke du?

    Dette når toppen;)

    HERLIG inspirasjon og til å bli glad av rett og slett;)

    Klem malla

    ReplyDelete
  15. Dette var sååå fint! Love it! Klemklem! :)

    ReplyDelete
  16. Fantastisk fint bidrag!!! Og for noen knallbra bilder du tar :)

    ReplyDelete
  17. Så fantastisk fint!!! Elsker dette bidraget og tipper at du kommer til finalen!
    Klem fra Sølvi :-)

    ReplyDelete
  18. Såååå mye fint og personlig du viser! Lykke til i utfordringen:).

    ReplyDelete
  19. Åh, sååå mange nydelige interiørbilder, jeg blir helt oppslukt! Heia deg i konkurransen!! ;)

    ReplyDelete
  20. Fantastisk fint bidrag. Jeg heier på du!

    ReplyDelete
  21. Så rå kul og orginalt!
    Du hadde jammen en tøff stil!
    Og så mange flotte detaljer!!
    Lykke til i utfordringen!
    Håper du får en NydeligFlott torsdagkveld!
    Klem fra Julie :-)

    ReplyDelete
  22. Du er så flink til å sette sammen ting, jeg blir helt matt!! Digger allt på alle bilder, vi er veldig samkjørte i smak ser jeg! Takk for bilderaset, kom gjerne med fler:)

    -Mari

    ReplyDelete
  23. Dette var en klasse for seg selv! Knall-kul snakkeboble hylle med hengende monster :-)

    Tipper du når langt i denne konkurransen!

    ReplyDelete
  24. akk så mange vakre ting og ikke minst vakre bilder!
    klem Cathrine

    ReplyDelete
  25. Anonymous1/10/2013

    Fine bilder, jenta mi :)
    Ønsker deg lykke til i denne knall harde konkuransen.
    Mange fine bidrag,( har ikke sett alle, men noen og de var bra ;) )
    Klem fra mamma
    (Deler bidraget ditt på Facebook siden min , om du kommer videre må jeg få mange til å stemme på deg :)

    ReplyDelete
  26. Nydelig! Lykke til i utfordringen!

    Klem Gina

    ReplyDelete
  27. Helt herlig,lekent & lunt!
    Bloggen din er en av favorittene mine,alltid like gøy å ta turen innom :)
    Lykke til i konkurransen (har en god magefølelsen ;)

    ReplyDelete
  28. Hei! Så fin blogg du har! Og et veldig flott bidrag til nib sin konkurranse!
    Hit kommer jeg igjen! God søndag!
    Klem fra Monica / Twist

    ReplyDelete
  29. Nyttårsforsett: kommentere andre bloggere. Du er først i år. Elsker leiligheten deres, alt sammen, interiøret og menneskene.
    Det lille gule bordet er superkult, og den sorte lampa er megetøff! Og digger det lille monsteret som dingler. Alt er bare perfekt på disse bildene. :D

    ReplyDelete
  30. For et fint, spennende og annerledes bidrag! Dette likte jeg!!!!Lykke til:)

    ReplyDelete
  31. Og DER ble jeg en følger hos deg! For en fantastisk blogg og for et kult hjem!

    *smil*
    Frukongle

    ReplyDelete
  32. Nydelig Nydelig bidrag! Kan ikke skjønne annet enn at dette når helt til topps!
    Fy søren du er dyktig og har kul stil!

    ReplyDelete
  33. Utrolig tøft : ) Jeg er også glad i retro og farger.

    ReplyDelete
  34. GRatulerer med finaleplass! Helt herlig bilde, så denne plassen var definitivt fortjent. Lykke, lykke til! Klem fra Beate

    ReplyDelete
  35. Dette likte jeg:))! Jeg har stemt på deg og ønsker deg masse lykke til i utfordringen:)) Klem fra Iren:))

    ReplyDelete
  36. også la jeg meg til som følger av bloggen din btw:) Her blir jeg for her var det spennende å være:))

    ReplyDelete
  37. Vel fortjent finaleplass!
    Elsker humoren og kreativiteten i interiøret ditt!

    Lykke til, jeg tipper du vinner:-)

    Klem fra Marte.

    ReplyDelete
  38. Har stemt! Du er helt klart favoritten - med et bilde som skiller seg ut og gjør meg glad!:o)

    ReplyDelete
  39. ...og nå ser jeg at du har samme (langtids)prosjekt som meg gående ;o) http://ellenskreativekrok.blogspot.no/2011/10/work-in-progress.html (fra min gamle blogg)
    Tror jeg må grave fram det prosjektet igjen!

    ReplyDelete
  40. Å, for en herlig blogg du har! Utrolig flotte bilder, elsker stilen din!
    La meg til på følgerlisten din, denne må jeg følge med på!
    Klem Jannicke, Bra+Fint

    ReplyDelete

Comments makes me smile!