December 12, 2012

THORBJØRN EGNER

 
I dag, den 12.12.12 er det hundre år siden Thorbjørn Egner ble født. Han er en stor favoritt her i huset og vi er blitt ivrige samlere av hans bøker, puslespill, vinylplater mm. Alt av Throbjørn Egner er en hit! Det er også ekstra gøy at jeg og pappaRottefinn har bodd i hans gamle leilighet på Kampen. Egner-året er snart over og det har vært feiret med spennende happenings hele året igjennom.
Mine 2 fine kompiser Jaa9 og OnklP har bidratt med en fornyelse av en kjær Karius & Baktus låt:.
 

 
Her er noen andre favoritter:
Så flott med musikken tilgjengelig på nett, når vi kommer over tekster vi ikke husker melodien på!
 
 
 
 
 
 

2 comments:

  1. hei på deg (:

    digga det øverste bildet der. kjempefin stemning og farger!
    thorbjørn egner ja, jeg forstår godt at dere samler!
    og ganske kult at dere har bodd i leiligheten hans.
    fint å lese i bøkene, og høre musikken igjen.
    det vekker sannelig barndomsminner.. :) smil.

    Håper du får en kjempefin kveld (:

    ReplyDelete
  2. Veldig glad i Egner her og. Karius og Baktus er vel på topp ettersom mannen er tannlege. Boken kommer til å ligge under flere trær i år. Selv hadde jeg også Kardemomme-sengetøy da jeg var liten. Skikkelig mimreinnlegg dette her ;)

    Kirsti

    ReplyDelete

Comments makes me smile!