December 08, 2012

THIS YEARS ADVENT CALENDAR




 
Årets adventskalender ble ferdig tilslutt. Det er godt Nanino ikke helt har oversikt over dagene enda.
Jeg har lenge planlagt en pakkekalender for Nanino. Funnet småleker på bruktmarkeder og loppis igjennom året. Pluss rosinesker. Et must! Men hvordan den skulle presenteres hadde jeg ikke tenkt så mye over. Min opprinnelige ide var å lage et grafisk juletre ved bruk av en plate, tråd og spiker. Inspirert av Kreativ-i-tet og Kronprinsessene.
 
Plutselig en ettermiddag i slutten av november kom energien over meg. Jeg pløyet igjennom hele skolen for å finne en MDF plate og endte opp med to som jeg måtte føye sammen. Deretter gikk jeg igang med spikringen for her skulle det festes tråder ja! Men haha selvfølgelig gikk det ikke så bra. For å få til en bra grafisk juletre form må man legge ut tråden som skal festes først, - og spikre etter på. Oh wells.. sånn går det når jeg ikke stopper opp å tenker underveis.
 
Deretter begynte jeg å lime på avkapp av trelister fra verkstedet. Og det hele bare utviklet seg fra der. Maling kom til og noen tusjstreker og flere former. Tretaket er en bit fra en leke funnet på gjenbruksstasjonen. Jeg skulle ønske jeg hadde flere versjoner ( og mer tid ) for ideene er mange! Vanskelig å begrense seg. Her er mer fin adventskalender inspirasjon.
 

 
Jeg er glad den endelig er på plass. Hvilken lykke det er for Nanino å få åpne en liten pakke etter barnehagen!
Har du adventskalender i hus?
 

11 comments:

  1. SÅ kul den var! :)
    vi har adventskalender, 12 pakker hver her i hus (:
    og de putter vi oppi en julestrømpe som henger på kjøkkenet :)
    ha ei fin helg :)

    ReplyDelete
  2. Love it. Utrolig kreativt. Tenkte jeg skulle lage til neste år. Må notere meg denne :)

    ReplyDelete
  3. Unik! Denne likte jeg kjempegodt:))

    ReplyDelete
  4. Fantastisk flott kalender du har laget!!!

    ReplyDelete
  5. Så kul den var! *LIKER*
    Ha en fin dag!

    ReplyDelete
  6. Holy guacamole, det er den KULESTE kalenderen jeg noen gang har sett!!! Jeg vil også ha...!!!

    ReplyDelete
  7. Utrolig kult! Jeg rett og slett digger det! Du er så flink altså:)

    ReplyDelete
  8. TAKK TAKK TAKK! Super hyggelig med slike tilbakemeldinger! ;D STort smiiiil!

    ReplyDelete
  9. For et kunstverk,wow;) Flinkis;) Rakk dessverre ikke innom bruktmarkedet i helgen. Mye man skal rekke på en altfor kort lørd i favoritt byen;)

    Håper det var vellykket;)

    Herlig julestemning hos deg, liker mixen av gammelt og litt nytt. Elsker soppene, vi hadde sånne når vi var små vi også, men borte er de:(

    Fin førjulstid til deg og dine;)

    -malla-

    ReplyDelete
  10. Så fin den ble!! Morsomt hvordan kreativiteten tok deg ut på ville veier og lagde dette kunstverket! :) Og takk for lenke, hihi :) Jeg la faktisk ikke ut tråden først, jeg målte med linjal og greier... petimeter jaaaa (og jeg har jo maltraktert veggen med spiker hahaaa) ;)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!