November 17, 2012

HOMEMADE PINAFORE DRESS


For noen uker siden kom sytrangen over meg og hvilken herlig kveld det var. Å få sytrangen over seg er så gøy! Skulle virkelig ønske den besøkte meg oftere. Resultatet fra kvelden ble en kopi av en Marimekko forklekjole jeg kjøpte i Gøteborg tidligere i sommer. Det var så enkelt. Alt jeg trengte å gjøre var å legge kjolen over stoffet og klippe rundt. Sy inn en cm rundt og sikksakke over kantene. Kantbånd hadde gjort seg men det hadde jeg ikke i hus. Haha, en skikkelig hjemmelagd kopi ble det. Men den funker. Stoffet er fra min mor, trykkknappene og utstyret like så. Det frister å prøve meg på fler. Bare se her for mer inspirasjon!

Veldig greit å ha planene klare. Til sytrangen skulle komme over meg igjen. Jeg er klar.
  

6 comments:

  1. Kjolen blei jo kjempefine,flinke du er:))
    Fin søndag til deg!
    Klem

    ReplyDelete
  2. That is so cute.....I love your hair!!

    ReplyDelete
  3. Super søt :) Stoffet du har brukt falt jeg pladask for!
    Jeg syr endel av disse selv for tiden. Neste helg skal jeg nemlig delta på Retrobonanza i Drammen. Sjekk det opp på facebook :) Masse herlig som skjer der !
    Ha en deilig søndag søta :)

    ReplyDelete
  4. Kjempefin! Et lite tips som jeg har gjort når jeg har sydd disse. Klipp ut to like kjoler, gjerne i ulike stoff. Sy rett mot rett, la det være en liten åpning til å vrenge kjolen. Etter du har vrengt den, sy igjen hullet, så er det fint å sy en søm rundt hele kjolen ca 5 mm fra kanten hele veien. så har du to kjoler i en. Søler de, kan du bare snu den ;)

    ReplyDelete
  5. Anonymous11/19/2012

    Har jo sagt at kjolen er veldig fin!
    Kan gjerne si det igjen, fin forkle-kjole :)
    Smart tips du fikk fra Fargebarn. Trenger du mer stoff, må du komme og se hva jeg har liggende før du går til innkjøp ;) Mye mulig noe kan brukes :)
    Ha en fin uke, kommer innover lørdag, om ikke før :)
    Klem fra mamma

    ReplyDelete

Comments makes me smile!