November 09, 2012

HER NEW BED ALL FINISHED


Tidligere i år oppgraderte Nanino fra sprinkelseng til ny stor seng. Jeg var så heldig å komme over en vakker gammel seng på finn. Etterhvert kom spørsmålene om hvordan vi skulle gjøre det ang inn og ut klatring for vår lille.
Jeg kom frem til at å åpne opp på den ene siden var en mulighet.
 
Men jeg var litt forsiktig i min anmodning til arbeiderene. Den siste "kanten" som vi lot være igjen ( helt tilbake i juli(!) ) viste seg å ikke være god å klatre på. Tepper har gjort det holdbart en stund.. 
 

Nå har Nanino og pappa tatt afære. Og så tok mamma og Nanino afære de også å malte kantene hvite-ish en uke eller så etter det igjen.. Endelig er senga helt og holdent ferdig oppgradert!
 
 
Vi er så fornøyd med løsningen! Sengekanten, en orginal sove-trine -sengekant fra 70tallet har jeg vært så heldig å få kjøpe av Vestablikk. Ullteppet over strikket min mor til en nyfødt liten Nanino etter oppskrift fra Familien. Ja det er ingen overraskelse at hos meg kan ting ta tid. Men som regel så blir de bra til slutt. For en stund siden så jeg også at Malla har lagd en tilsvarende løsning på datterens skuvseng. Den er virkelig forseggjort og fin. Med borrede hull i forskjellige størrelser og alt! Sjekk den ut her.
 

6 comments:

  1. Stas! Herlig seng og ikke minst barnerom;)

    Fin fin helg til deg og din lille fine familie!

    klem malla

    ReplyDelete
  2. Kjekt å kunne komme seg ut og inn på egenhånd. Jeg visste forresten ikke at det
    stoffet heter Sove-Trine, det var jo litt morsomt.

    Ha en fin fredag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Veldig greit er det ;D HIhi syntes det er et fint navn ;D
      Fin fredag til deg og!

      Delete
  3. Kristina :)7/02/2014

    Hei :) så fin seng, og så lurt å sage slik :) Kan jeg spørre hvordan du har gjort det med madrass? Vi har til nå brukt sprinkelseng madrassen, men har nå blitt for liten.😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. hEI kRISTINA! MAdrassen vi brukte var en skumgummimadrass fra Jysk. Den er super enkel å tilpasse ved hjelp av en stor, skarp kniv ;D

      Delete

Comments makes me smile!