November 03, 2012

FURRR..

 
Et gammelt saueskinnet fra pappaRottefinns besteforeldres gård er endelig ferdig med å tørke. (Jeg viste frem vårt "nye, våte, familie medlem" på instagram tidligere.) Vi var så heldige å få det med oss fra hytta til Gome og Gofa for, ja nå er det vel snart 2 år siden. Jeg har egentlig vært veldig skeptisk til slike skinn. Skinn som minner litt for mye om de virkelige dyr. Hilsen vegiterianeren.. Men etter å ha blitt fortrolig med diverse ikeaskinnfeller, naninos orange teppe, vognposer i ull etc. så har jeg snudd i min holdning. En mild og god lukt av ull omfavner deg når du synker ned i stolen. Og det er så godt og varmt å sitte i!  Skinnet har raskt blitt en storfavoritt hos Nanino. Her rulles det rundt, hoppes det på og koses det med den myke ulla.
 
Er du en skinnfell-person? Eller er det litt vel dyrisk for deg?
  

10 comments:

  1. Liker skinnfeller jeg:) Bruker det i vugga og vogna til knerten! Et lite tips hvis skinnfellen din blir litt for tovete (for eksempel etter vask); gre den med en kattebørste! Da skal den visst bli fint og myk igjen! :)
    Ha en fortsatt fin helg:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk for fint tips! Skinnfellen i stolen har jeg gått over med min kam, ( kam med STORE tenner ). Funket også bra, men en katte børste hadde nok gjort det enda mere fluffy. Haha kanskje jeg skal gå til innkjøp av en sånn?! Fin helg til deg!

      Delete
  2. Sliter litt med det samme som deg,
    men samtidig er jeg veldig glad i saueskinn, man
    blir jo påvirket av alle de fine skinnene rundt omkring.
    Katten elsker skinnene også, gode å sove på!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmm samme her. Sau er godkjent. Reinsdyr, ku, zebra derimot. Skeptisk.

      Delete
  3. Signe Helene11/04/2012

    Jeg har aldri vært no særlig interessert i skinnfeller, men hadde jeg kommet ver et som dette hadde jeg nok ville hatt det. Det så helt utrolig deilig ut! Litt annet enn hva man får på ikea og lignende for å si det sånn! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja guri, dette må nok ha vært moren til de små søte lammene eller rettere sagt "luddene".. Glad jeg endelig har tatt det frem :)

      Delete
  4. Anonymous11/04/2012

    Fint innlegg av deg i BT :)

    ReplyDelete
  5. Anonymous11/04/2012

    Og aftenposten :) hehe! Og enig om skinnfeller, var litt skptisk selv men oppdaget hvor mykt og godt og varmt det er etter at jeg fikk barn! Den dere har arvet så jo helt fantastisk deilig ut :)

    ReplyDelete
  6. Anonymous11/04/2012

    Skinnfellen var deilig å sitte på/i, en sank dypt ned i den :)
    Nå har jeg fått lest reportasjen om deg i Aftenposten, veldig bra skrevet og mange flotte bilder av deg og leiligheten deres.
    Nydelige, flinke jenta mi :)
    Klem fra mamma

    Morsomt at det stod i BT også :)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!