October 28, 2012

THRIFTED

 
Gårsdagen var en så deilig dag. Huset for meg selv, da pappaRottefinn arrangerte/spilte konsert i Stavanger og Nanino var hos bestemor. Litt etterlengtet alenetid har vært så godt. Foruten en morsom innflyttningsfest i går, rakk jeg et loppemarked på Nordstrand med en venninne. Veldig fornøyd med funnene:

1. Julekopp -"Jlmenau henneberg porselen - made in Germany"  et suplement til min egen fra da jeg var liten, pluss en skål jeg fant i våres. Ny samling underveis, yay!
2. Et stort puslespill "Hakkebakkeskogen" av Thorbjørn Egner.
3. Vintage Lundby bokhylle med bøker.
4. Tre retro barnebøker. "Words" 1964/1967 av Golden pleasure book, "Musevisa" av Alf Prøysen, tegninger av willie Nordrå fra 1959 (Baksiden mangler men hva gjør vel det?!) og Pekeboka, 1985, gitt ut av Litor forlag.
5. De kuleste illustrasjoner.
6. Hjerteskåler
7. Liten koffert og baby-sikkerhetsseler i skinn.

Har du gjort noen fine loppefunn i helgen?
 

14 comments:

  1. Anonymous10/28/2012

    Hei,
    Jeg fant en super te kopp i Saga mønsteret fra Figgjo. Broren min som er født i 66 brukte slike gåseler. Jeg er 64 modell.

    Hilsen Hanne fra Madla

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei! Saga fra figgjo er så fint! Vokst opp med noen av "fjølene" på veggen. Og som kopper.. hum.. det må sjekkes ut neste gang jeg er hjemme hos min far. Slike gå-seler er så fine. MYE finere enn de syntetiske i plast som bare er å få kjøpt i dag. Så nå er jeg klar for neste mann ;D

      God ny uke til deg!

      Delete
  2. Lækre loppe sager, særligt Lundby bogreolen er da helt fantastisk!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi, mitt hjerte gjorde et lite hopp da jeg fikk øye på den i alt rotet ;) Lyndby = <3

      Delete
  3. Så mye fint. Elsker å se andres loppefunn :) Spesielt dine for vi plukker likt :D

    ReplyDelete
  4. Akkurat den Pekeboka kjøpte jeg også på loppemarked på Nordstrand (Nordseter) i går! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha så vittig! Ikke sant den er fin?!

      Delete
    2. Kjempefin! Hadde et par i samme serie da jeg var liten selv. Og den ble veldig godt mottatt her hjemme av 1 åringen. :)

      Delete
  5. Deilig med åleinetid og så masse fint du har funne på loppemarknad!

    ReplyDelete
  6. MUSEVISEBOKA MI!!!! OMG! Den hadde jeg helt glemt :D Jeg hadde en sånn når jeg var liten og elsket den :) Fantastisk herlig. Den skal jeg jammen passe på å se etter neste loppisrunde. Denne helgen har vi feiret bursdag så ingen lopper her. *♥*

    ReplyDelete
  7. Så mye fint! Likte spesielt bøkene.

    ReplyDelete
  8. nydelige funn!! bokhylla hadde vi kunne hatt bruk for her, siden helgens bursdagsbarn fikk seg dukkehus :)
    hjerteskålene var og rååfine :) og bøkene, og sælen og..ja, supre funn!

    ReplyDelete
  9. Signe Helene11/04/2012

    Åhh..pekeboka! <3
    Bildene gir meg samme følelser i dag som for 22 år siden!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!