October 04, 2012

THE GOOD DAYS

 
Hvilken herlig dag! Nanino har høstferie fra barnehagen hvilket betyr at vi får etterlengtet alenetid sammen.
Å bare henge ut og være, med min lille snuppe på 2 og et halvt år, er ganske så allright. Spesiellt når det ikke blir så ofte lenger. Så full av liv, humor, viljestyrke og undring. Nanino er en behagelig liten person å være sammen med.
 
 
Det er ikke alltid ting går på skinner, nei så absolutt ikke. Jeg blir ofte utfordret. Og jeg må gå dypt i meg selv for å finne motet, orket, troen og ikke minst styrken som trengs. Dette igjen gir virkelig rom for utvikling hos meg selv, og det er faktisk noe av det jeg opplever mest positivt med å være mamma. Nanino vokser, og jeg vokser. Vi utvikler oss sammen.
 
 
Heldigvis er det mest positive ting som skjer. Og jeg elsker å være mamma! En nesten ubeskrivelig god følelse. Som dagen i dag. Hvor det er meg og Nanino, vi to i lag, som farter rundt og nyter høsten og hverandres nærvær. Først tok vi turen til kontoret til pappa. Med oss hadde vi nystekte vafler og oppskjært frukt. Hvilken glede det var å få overraske pappa slik! Stas for Nanino det!
 
  
Så bar det videre på trilletur med mine 2 barndomsvenninner rundt Songsvann. Med enda mere god mat og drikke i sekkene. Og gode historier. Ikke minst det.
Nanino sprer smil og glede rundt seg og jeg kjenner jeg er stolt. Så uendelig stolt, er jeg.


Slike dager trykker jeg hardt inntil meg og lagrer i mitt hjerte. Mammahjertet banker.
Så når neste storm er over oss skal jeg huske på å ta frem minnene og huske på at bak skyene er himmelen alltid blå.

Nyter du de klare høstdagene du og?

12 comments:

  1. Vilket fint inlägg! Klart att du är stolt över din jättefina tjej!

    ReplyDelete
  2. Hei på dæi!
    Så koselig læsing hos dæi.
    Det e så utrulig fantastisk å få være mamma, den glede de små gir oss e ubetalelig!
    Og du beskrive den glede veldig fint her!
    Ser ut som at dåkker har hadd en helt strålanes dag sammen, du og den skjønneste Nanino!
    Sånne dager må mann ta godt vare på!
    Takk for at du delte detta med oss:)
    Æi trur æi skal gå opp å gi tøvsjur-ungan mine en ekstra god kos no:)
    Ønske dæi en god natt!

    ReplyDelete
  3. For et herlig innlegg. Det er jo HELT fantastisk å være mamma, og ikke minst på slike fine, spesielle og litt annerledes dager;)

    Ja, slike fine stunder må man huske på når ikke alt er like topp.

    Kjenner på savnet til Oslo og barseltid faktisk når jeg leser dette.

    En herlig kveld til deg!

    -malla-

    ReplyDelete
  4. For et innlegg, for en dag dere har hatt og for et lykkebarn !!! Jeg ble i godt humør av å lese dette. Viktig med god mor/datter-tid innimellom. Hilsen Drude

    ReplyDelete
  5. Så ut som en herlig familie dag.Får så godt inne i seg når en tar seg tid til familie dager.Det skal vi mandag og tirsdag da har pappaen fri fra skolen.Da er det bare oss fire og skal kose oss mye:)

    Nanino er bare så nydelig,de krøllene skulle jeg gjerne ha hatt:)

    Kos deg med dine og ha en strålende helg:)

    Klem Linda:)

    ReplyDelete
  6. Anonymous10/04/2012

    Så herlige bilder og innlegg!
    Kjenner på den mamma-stoltheten enda jeg:)
    Du er så flink til å uttrykke deg, noe jeg ikke er :(
    Kos med kontorbesøk og venninnetur,
    men først og fremst mor/datter kos.
    Klem fra stolt bestemor.
    (Gleder meg til i morgen)

    ReplyDelete
  7. En fantastisk dag, ser det ut som. Heldig han som fikk vaffelbesøk.

    Søndag hadde vi en superflott tur i fjellet, med sol og allting. Åtteåringen vår gikk i front og klaga ikke en eneste gang over at det var langt eller at hun var sliten og vi lekte ord-leker på veien. Den dagen og den turen er et sånt godt øyeblikk som jeg gjemmer i hjertet.

    ReplyDelete
  8. Dette innlegget trengte jeg å lese AKKURAT i dag! TAKK!

    Klem til deg :)

    ReplyDelete
  9. For et herlig innlegg! Dere er så skjønne både du og Nanino ♥ og det er så sant at vi mammaer har vel så mye å lære av barna som de har å lære av oss! *♥*

    ReplyDelete
  10. her lyyser morskjærligheten lang vei, så herlig et innlegg dette var! og jenta deres er bare helskjønn!

    ReplyDelete
  11. Anonymous10/06/2012

    Hei Eg har klikka meg inn på bloggen din mange gangar. Men du har ikkje vist det. No veit du det ;) Det er fordi du har ein blogg akkurat slik eg likar det. Der eg blir inspirert til å vere kreativ. Kreativ på eit kunstnerisk nivå! I like you`r style:) Diggar også kleda til barnet ditt, som musikk i mine øyre å sjå ei jente som ikkje er superduper rosa prinsesse.
    God Helg Helsing Sigrid!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!