October 08, 2012

NORDIC DESIGN KL 21:30


Tipser om den nye serien om Nordisk Design, som starter på Nrk2 i kveld kl 21.30.

"Redaksjonen bak Nasjonalgalleriet har sammen med danske og svenske kolleger laget denne serien som gir en bred presentasjon av nordisk design fra 40-tallet og frem til i dag.
I løpet av 8 episoder går vi gjennom det nordiske hjemmet rom for rom. Hvorfor ser våre hjem ut som de gjør, og hvem er designerne som har skapt det typisk nordiske? Tre designeksperter guider oss gjennom de ulike rommene og objektene. Ekspertene er svenske Li Pamp (programleder for Antikrundan på SVT), norske Benedicte Sunde (kurator på Doga) og danske Mads Arlien Søborg (trendanalytiker).

Serien gir en bred presentasjon av designerne som har preget våre hjem gjennom tidene, refleksjoner rundt hvorfor det nordiske har blitt som det har blitt og møter med viktige designere som er aktive i dag og som vil påvirke hvor nordisk design går videre i fremtiden. "
                                                                                                              -Fra pressemeldingen


Oh som jeg gleder meg!

PS. Gikk du glipp av det kan du se det på netttv her!

8 comments:

  1. Så gøy! Det skal jeg se!
    Takk for tipset:-)

    En fin dag til deg!

    Klem

    ReplyDelete
  2. Så kjekkt:)takk for tips:)

    ReplyDelete
  3. Kult, det blir gøy! Takk for tips;)

    ReplyDelete
  4. Gjett om jeg skal se det da, blir så gøy;))

    ReplyDelete
  5. Oi, så GØY! Da er TV-kvelden sikret i alle fall. Må se!!!

    ReplyDelete
  6. Takk for tipset, opptak herved påsatt! :)

    ReplyDelete
  7. Takk for hyggelig kommentar, godt tv-tips og for at jeg fant fram til bloggen din:) Her må jeg lese meg nedover!

    Fin-fin mandag!

    ReplyDelete
  8. Takk for tipset :) det skal bli spennende å se :) *♥*

    ReplyDelete

Comments makes me smile!