October 07, 2012

NIB CHALLENGE - BATHROOM

 
Det er virkelig en utfordring. Bad, spesiellt et lite bad er utfordrende å ta bilder av. Lyset, plassen og alle refleksjonene er virkelig ikke bare bare. 
Men jeg kjører på og viser frem det noe ubloggede badet vårt likevel. Vi pusset opp leilgheten med bad og det hele for snart 4 år siden. Tidligere var badet et lite kott. Her kan du lese mer om den forvandlingen.
 
 
Badet er ikke mange m2`erene men det funker for oss. Aldri har jeg hatt et så flott og moderne bad å stelle meg på. Det er luksus med varmekabler i gulvet, stillegående vifte i taket og store speil med godt lys. Vi har dusjdører som slås "inn & ut" for å spare plass, rullestein å tråkke på og dusjhode med "regndråper"..

 
Underskap har vi enda ikke tatt oss råd til. En vakker dag.. Enn så lenge er det god plass til "Bolmen"krakken og lett oppbevaring av diverse nødvendigheter på hjul. Den er et tidligere bruktfunn (20kr), enkelt spraymalt i mint. Vintage, ubrukte håndklær er vi så heldige å ha fått av svigermor. Myke, herlige og ikke minst fargerike!
 

 
Den 60 cm brede vasken fra Duravit, er også utrolig god i bruk. Her er det plass nok til to å pusse tenner samtidig. Armaturet fra Gronge, er også en favoritt. Den brede, myke vannstrålen føles så god mot hendene.

 
Jeg husker det var utrolig vanskelig å velge ut hva vi skulle ha under oppussingen. Det er i grunn  en god porsjon flaks at alt fungerer så bra sammen som det gjør. For jeg må innrømme at vi var langt unna det å ha en konkret plan for hvordan badet skulle bli seendes ut.. Kaos. ( Dette var før blogging og søk av inspirasjon i blogglandia-tiden.. ) Å hente inspirasjon fra blogger er virkelig en gullgruve.

De hvite flisene med "streker/sjateringer" ( kan ses tydelig her ) er fra Norflis. Flisleggeren har gjort en fantastisk jobb med tilpassningene. Vi anbefaller han gledlig videre om noen trenger en dyktig flislegger!


 
Den smale baderomsdøren går ut i stuen. "Sminke"nisjen med sitt store tilpassende speil er også gull å ha. Her var tidligere en utgangsdør fra da leiligheten en gang i tiden var to.
  
Alt i alt er jeg veldig fornøyd med vårt lille moderne bad. Det eneste jeg har å bemerke i tillegg til for lite oppbevaring, er i grunn de svarte flisene på gulvet. Alt av støv, rusk, lo, etc syntes. Selv sekunder etter man har vasket det. Sukk..
 
Jeg er meget spent på å se de andre interiørbloggerenes bidrag i månedens utfordring.

"Vi har så lyst å se badet ditt! Uansett om du har det badet du drømmer om, eller du har gjort noen grep med det badet du har mens du venter. Kanskje vil du bare vise frem fine baderomstilbehør? Håper du vil dele inspirasjon med oss!"
 
Klikk deg inn til NIB for å se mer!

8 comments:

  1. Deilig å se bilder fra bad - vårt skal fornyes (dvs vi får NYTT bad) en gang neste år, og jeg er komplett forvirret... det er SÅ MYE å velge blant! Elsker småsteinene på gulvet, den store vasken og krana. Noterer, noterer :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så spennende å høre! Det er virkelig mye å velge i blandt, nesten for mye.. hehe. Lykke til med valgene!

      Delete
  2. Så lekkert på liten plass. Og med din signatur selv om det er temmelig straight utgangspunkt. Bra jobba!

    ReplyDelete
  3. Jeg skulle skrive omtrent akkurat det samme som marie gjorde! Helt enig med deg, det er fantastisk med all inspirasjonen i bloggene!

    ReplyDelete
  4. Tusen takk for koselig kommentar hos meg, selv om jeg må nok skuffe litt da det dessverre ikke er meg som er på instagram. (Er litt gammeldags og "ut" og har ikke en gang i phone)Uansett hyggelig med en ny følger, og jeg digger jo din blogg med flust av inspirasjon, og denne gang bad.

    Superfint, praktisk og fresht. Digger det sorte dolokket, og fagrerik og personlig stæsj. (LIKER) Husker selv vårt bittelille bad når vi bodde på løkka og fikk baby i hus, da måtte man være praktisk. Og det har absolutt du fått til. MASSE LYKKE TIL!

    Nå derimot har vi et stort bad, men veeldig 90-talls med blå rammer rundt speil og andre steder:/ Vurderte lenge flismaling, men nå driter jeg rett og slett litt i det, mye fordi det er varmt,praktisk og komfortabelt. MEN det egner seg absolutt IKKE for NIB- utfordring.

    Og superfine skap du har mekka i innlegget under. Herlig, personlig og kult!

    Fin fin dag til deg, og kos deg på løkka, heldige du;)

    -malla-

    ReplyDelete
  5. Fint! Och så otroligt välstädat, det ser nästan ut som att det aldrig har brukats. :)
    Kul att se att du spraymålat den lilla förvaringsvagnen. Jag har en egen sådan som jag har gjort om för att den ska passa i storlek till mitt lilla badrum. Har tänkt att spraya den också och nu blev jag lite inspirerad att ta tag i det.

    ReplyDelete
  6. Så lekkert bad. Når man bor kompakt er gode løsninger viktig, og det ser det ut som om dere har her. Smart smart. Knakjse du finner et underskap på loppis eller noe som kan passe perfekt. :)
    Du klarer nok uansett sette din personlige og kule touch på det!

    Ha en finfin kveld!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!