October 27, 2012

DIY FRAMED VINTAGE ILLUSTRATIONS


Takk for god bedring ønsker! Hodet og nakken er heldigvis på bedringens vei. Uken har ikke vært den helt store. Tross hodepine og smerter har vi fått til å ha litt kvalitetstid sammen. Timen etter barnehage og før middag er fin til å bruke på slikt. Her om dagen leste vi i boka 10 Eventyr av Kirsten Langbo (1975) og jeg oppdaget at vi hadde to like. I alle dager?! ( Loppegal jeg?! Langt i fra.) Tankene begynte å spinne. Nanino trengte noen nye bilder på rommet sitt og hvorfor ikke bruke noen av illustrasjonene fra den mest slitte boka? Jeg var ikke sen med å finne frem gamle rammer, saks, maling og penslser. Nanino valgte til min overraskelse rosa som farge på trerammen. Vel, rosa skulle hun få og hvilken stas det var å få male helt selv! Det ene førte til det andre og vips var vi over i fingermaling. En hel liten produksjon ble til, med en stolt mamma heiende på sidelinjen. Spesiellt godt likte jeg de "Fringe"-aktige hendene. Resultatet ble godt mottatt, både over hyllene og sengen og på nattbordet ble den nye kunsten pent plassert.

Det er ikke så mye som skal til i blant. Jeg lar meg ikke avskrekke av rotet som følger med, og prøve å nyte tiden vi har sammen i stedet. ( En oppvridd klut innen rekkevidde er ikke dumt det heller). Prosjektet tok ikke lange stunden og kostet meg ingenting. Jeg ser ofte etter barnebøker med kule/rare/interessante illustrasjoner på loppis og i bruktbutikker. Det gjør ikke noe om de er litt ødelagte. Da har jeg null dårligsamvittighet med å bruke dem til blant annet bilder, navnelapper, som innpakningspapir, vimpler etc.

Har du flere tips til hva man kan gjøre med gamle ødelagtebarnebøker? Del dem gjerne i kommentarfeltet!

Ønsker deg en avslappende lørdagskveld!

Ps. Jeg har nå fått gode tips om hvor å finne gavene på Naninos julegaveønskeliste. Den er nå oppdatert. Takk for fine tips!
 

5 comments:

  1. Å jeg elsker de illustrasjonene!! Husker de godt fra jeg var liten.

    ReplyDelete
  2. Åh den boka hadde jeg når jeg var liten! ;D *minner*

    ReplyDelete
  3. Ah, den fine boka der har jeg også, og jeg hadde den da jeg var lita! Gode følelser av å se de tegningene, og så fiiiine på veggen! :) :)

    ReplyDelete
  4. Anonymous5/08/2013

    If you ωish for to get a gгеat deal from this article then уou have
    to apply such methods to уοur won website.


    My website; org.bo

    ReplyDelete
  5. Anonymous5/10/2013

    Нello it's me, I am also visiting this web site regularly, this web site is really fastidious and the viewers are truly sharing pleasant thoughts.

    My webpage V2 Cigs

    ReplyDelete

Comments makes me smile!