October 21, 2012

CHRISTMAS WISH LIST - KIDS

Jeg er en som liker å vente til midten av november med juleforberedelsene.
( med untak av gavene - kommer jeg over noe artig i løpet av året kjøper jeg det inn )
Men familien har begynt å etterlyse ønskene våres og jeg er ikke vanskelig å be.
 
Her kommer NANINOS ønskeliste.
Ei glad jente på 2 og et halvt år!
 
Hun ønsker seg det nyproduserte retro- "Elefant"- sengetøyet "Sove Trine" fra Night and Day. De fins i alle størrelser og i fargene orange/rød ( som vist over ), bunt, gult, lilla, tukis og blått. Så fine!
 
 
Vi har helt forelsket oss i regnbuen ( byggesett i tre ) fra Grimm`s Spiel & Holtz Design. Les mer om den flotte regnbuen her. Nanino ønsker seg denne i XL. Den kan kjøpes her.
 
Ostheimer treleker. De er altså så skjønne og gode!
Jeg bytter gjerne ut alle våre gamle plastdyr mot disse. Holdbare kvalitets leker som varer i generasjoner. De kan blant annet fåes kjøpt her. Jeg har også mottatt tips om at riktige leker i Oslo selger dem i sin butikk. Takk!
 
Grimms naturlige, håndlagde dukker i bomull/ull står også på ønskelisten. Igjen kvalitet hele veien! Den kan bestilles her.
 
 
Ullklær fra Nøstebarn står også oppført! Ull er gull og Nøstebarn plagg skinner ekstra sterkt!
 Pluss hjemmelaget / strikket / sydd / heklet tøy. Det er jo serdeles stas å få.
Svært gjerne vintage eller vintage - inspirert tøy også.
 
 
Ingen tvil om at det finns mange flotte og enda flottere produkter til barn! Jeg drømmer meg stadig bort på nett og i butikkene. Leker, interiør og klær til barn har jeg en stor forkjærlighet for.
 
Hva som er viktig er kvaliteten og holdbarheten. Vi blir mer og mer bevisste på dette og prøver å ha fokuset her. Samt på gjenbruk og det å være fornøyde med hva vi tross alt har allerede.
Nanino trenger ikke så mye, ikke vi heller, selv om ønskene til tider kan være meget sterke og mange. Nå snakker jeg spesiellt for meg selv. Innsullet i denne fantastiske verdenen av interiør, design og kunst som jeg er!  
 
Men jul skal det bli. Og gleden av å gi er stor. Og det å få også. Jeg setter så pris på omtanken. 
 
 
 
Har du din juleønskeliste klar?

4 comments:

  1. Det sengetøyet var herlig!
    Jeg noterer meg ønsker gjennom hele året både til meg og andre. Min egen ønskeliste begynner å bli ganske lang. Jeg liker at giverne finner på noe selv også, men svigerfamilien min er helt "avhengig" av ønskeliste og når svigermor ringer fra butikken og spør om jeg vil ha rosa eller blå stillongs så er det ofte ikke så stor overraskelse når julaften kommer. :-)

    ReplyDelete
  2. Anonymous10/22/2012

    Mye fint SKATTEN min ønsker seg, ;) tror ikke at mammaen har noen innflytelse på den ønskelisten :) HI, hi :)
    Takk for fine tips, det skal bli noe fint til henne, hemlighet...
    Enig i det du skriver. Vi har det meste vi trenger alle sammen.
    Gjennbruk og kvalitet er fint.
    Jeg er veldig glad i hjemmelagde gaver :)
    (Tips til din kreativitet ;))
    Omtanken teller aller mest, (når en har kommet høyt opp i årene)
    Klem fra mamma

    ReplyDelete
  3. Kan jo kopiere denne ønskelisat og si at den gjelder for dattera mi også;) Har du vært innom butikken Eplebarn? Du ville ha storkost deg - ta deg en tur til Kongsberg;)

    ReplyDelete
  4. Jeg vet de har ganske like regnbuer på etsy. De fleste der sender til Norge.

    ReplyDelete

Comments makes me smile!