October 06, 2012

CABINET DOORS & DETAILS

Skapdørene har fått makeover - igjen!
 
Før så de slik ut: Da hadde jeg allerede tapetisert dem med vintage tapet, rett på glasset. Funker helt supert!
 

Denne gangen var det et hvitt "Billyskap" som skulle overta skapdørene. Malerkosten ble hentet frem og hvite skulle de og bli.
Dette gjorde jeg litt på impuls en kveld. Uten grunning, for det var vi jo typisk nok tom for. Den vanlige listemalingen var også tom så en helblank variant fikk duge.
Etter en runde med sandpapir, vask og maskering gikk jeg igang med friskt mot.

3 dager og hele 6 strøk senere ble dørene endelig ferdige. Fremdeles "blør" det pittelitt igjennom her og der.. Grusomt irriterende. Men akk. Det får duge. Bare det ikke blir verre..
Det er ikke alltid slike prosjekter går som planlagt. Heldigvis går det som regel bra tilslutt.

Nå er skapdørene på plass:


Jeg måtte ta med noen detaljebilder i slengen. 3 hyller med vinyl har flyttet inn på soverommet sammen oss og tross massivheten i de, funker det greit. Spesiellt nå etter at hyllene ble hvitmalt tidligere i høst. Mer om dette store prosjetet kommer snart.

Håper du har en strålende helg sålangt! Spennende giveaway er også rundt hjørnet. Gleder meg.
 

8 comments:

  1. Åh, det er så inspirerende å se når møbler blir nye med (såpass) enkle midler! Tenk at det ikke er mer enn maling som skal til for at det funker så bra. :) Kjempegøy å se soverommet deres, forresten, det kan jeg ikke huske å ha sett før! Ha en super lørdagskveld og søndag!

    ReplyDelete
  2. Så flott det ble! Men gud for en jobb!

    ReplyDelete
  3. Det ble veldig fint!!!

    ReplyDelete
  4. Hørtes ut som mye arbeid, MEN så fint det ble!! :D
    En gang mala jeg, på den berømte impulsen, et gammelt, sliten og ULTRATØRST nattbord med bengalack uten grunning, tror jeg måtte ha 10 strøk på det... :P

    ReplyDelete
  5. Kjempefine dører! Kul hylle også=:0)

    ReplyDelete
  6. Herlige bilder! Jeg vil også ha et sånt soverom. Gjennomført! :)

    Ha en fin søndag.

    Lene

    ReplyDelete
  7. Hei!
    Fin og fargerik blogg! Jeg lurer på hvor kjøkkenet ditt er fra? Det var stilig.

    Mvh
    Silje

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei hei! Tusen takk for gode ord! KJøkkenet er ifra Ikea. Desverre en utgått modell.. Så gøy å høre at du likte bloggen min ;)

      Fin ny uke til deg!

      Delete

Comments makes me smile!