September 04, 2012

PERSONLIG RESPATEXBORD

 
Jeg er så fornøyd med respatexbordet vårt. Lite. Praktisk. Orginalt. Og så kan det lett omgjøres til 6 personer om det skulle trenges. Perfekt på vårt kjøkken.
Nå har det fått ny make-over. Igjen.
 
Personlig skulle det gjøres og lenge var underkanten på bordet gul. Nå har zikkzakken tatt over. I svart/hvitt. Grafiske mønstre har virkelig grodd på meg og jeg liker det bare mer og mer. Hva blir det neste mon tro?
 
Fremgangsmåten var som følger:
Vasket kanten med salmiakkvann. Malte så kanten hvit. Hele tre lag måtte til. Med helt vanlig hvit hobbymaling og en enkel malepensel. ( Med en plastpose som underlag. "Man tager vad man haver". Hoho!)
Malen lagde jeg ved å klippe av et hjørne av et gammelt postkort. Deretter markere linjene rundt med en blyant. Jeg målte meg frem til midten og startet å streke opp fra der.
Raskt fant jeg så ut at å bruke maskeringsteip var det enkleste. Den svarte malingen er også vanlig hobbymaling.
 
  
Et voila`!
 
Et funky frescht lite spisebord på en - to - tre.
 
 

9 comments:

  1. Og vips har du et bord ingen hat maken til. Grafiske mønstre er flott. D

    ReplyDelete
  2. Morsom idé!! :D :D

    ReplyDelete
  3. Stilig stilig! Og ikke minst supersjarmerende blogginnlegg med barna. Sukk! Ha en tipp topp uke videre! Signe

    ReplyDelete
  4. Du, så morsomt! Har jo sett glimt av det på instagram, fint å se helheten. Kjempeenig i at det er veldig moro å personifisere møblene (selv om jeg ikke har vært særlig flink til det!)

    Og du - nydelige lekeherjekosebilder av deg og Nanino! <3

    ReplyDelete

Comments makes me smile!
Takk for alle kommentarer, gode ord og hilsner, blogging gir meg overskudd og glede i hverdagen. Om det er noe du lurer på så send meg gjerne en mail eller still spørsmål her i kommentarfeltet. Da vil jeg svare deg her ;)