September 21, 2012

DIY - RETRO AVISKURV I NY DRAKT


Så glad i min lille retro aviskurv. En fantastisk gave fra Trude.

Nå har den fått ny drakt. Fremgangsmåten er meget enkel. Først er sidene pusset ned, tørket av og tilslutt påført et lag med tapetlim. Deretter er et stykke retrotapet lagt oppå og luftbobbler presset ut med en plastspatel..(er det det det heter?). En liten time senere gikk jeg over kantene med en skarp stanleykniv og skjærte til. Et voila`!

Et stk finfin aviskurv på en kveld.

Ps. Som "tapet" kan man også bruke annet papir, som innpakningspapir, gavepapir, aviser etc. Retrotapet kan f.eks kjøpes her. Sjekk også ut Precious sin side for mer inspirasjon for oppussing av retro/vintage møbler. Der kan du også se forskjellige fine variasjoner av aviskurven!

6 comments:

  1. Veldig fin tapet du satt på den:) Aviskurv mangler jeg egentlig.. dvs, den jeg har kunne jeg gjerne byttet ut, får håpe jeg finner en lignende snart:)

    God helg!

    ReplyDelete
  2. Så stilig! Aviskurver er gode å ha. :)

    ReplyDelete
  3. skikkelig fin tapet!

    ReplyDelete
  4. Så kul den vart! no vart eg inspirert:-)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!