August 02, 2012

PLASSBYGGET VEGGHYLLE


Jeg kom over disse fine bildene på msn i kveld. Vi drømmer om plassbygget vegghylle på veggen over og rundt døren på soverommet. Hyllene over er laget til i MDF og ifølge fremgangsmåten ser det ikke så vanskelig ut. Noe sier meg imidlertid at vi kunne trengt en snekker med på laget om vil skal gjøre det.

Er det noen som har gjort noe lignende hjemme hos seg? Har du noen tips å komme med, evt hvor mye det kostet? Det hadde vært veldig spennende å høre om!

7 comments:

  1. Hei!

    Jeg så kommentaren inne på NIB, og så tenkte jeg på noe. Har sendt deg en superhastemail:)

    Må nemlig ha svar i kveld, haha - snakk om dårlig betenkningstid:)

    Solveig

    ReplyDelete
  2. Hei :) Her var det massevis av spennende bilder! Når det gjelder hyllene så tror jeg den største utfordringen er saging og montering(iallefall for meg). Her er det sikkert ikke brukt mer enn en stor mdf plate, som koster ca 500 - 900,- alt etter tykkelse. Jeg elsker løsninger som utnytter plasssen best mulig! Jeg har også vært på loppis i Sverige, fantastisk morro :)

    ReplyDelete
  3. Anonymous8/03/2012

    Hei. Ett tips er å kjøpe billybokhyller, tapetsere bak før du spikrer den på, for så å sette hylle litt på kryss og tvers. De finnes jo i to forskjellige bredder.

    Mvh Linn:)

    ReplyDelete
  4. Anonymous8/03/2012

    Vi laget noe slikt 2 ganger før. Tror at det lønner seg å ikke ta for tynne plater. Vi prøvde å lage noe som ikke kostet for mye og har derfor ikke malt hyllene (om du vil kan du se et bilde her: gledesprederfronten.blogspot.no).

    ReplyDelete
  5. tAKK FOR SUPRE TIPS! dET SETTER JEG STOR PRIS PÅ. å IKKE BRUKE FOR TYNNE PLATER ER NOTERT ;) hÅPER VI SNART FÅR TIL Å ORDNE DET, DET HADDE VÆRT SÅ GREIT MED EN FLOTT OPPBEVARINGSEKSJON ;)

    ReplyDelete
  6. Hei! På http://www.thaugland.no i Oslo sager de plater for deg i riktig lengde om dere har tegnet og målt opp på forhånd. De er veldig hjelpsomme og vil komme med gode anbefalinger for hvilke plater du bør bruke, beste måte å montere etc!! Lykke til! Plassbygde hyller gjør virkelig et rom!!!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!