June 30, 2012

Tri-kolør og andre detaljer.

   
Etter en innholdsrik dag på playdate med Naninos bestekompis er vi slått ut hele gjengen.
Men noe pyslerier jeg tidligere startet på, fikk jeg gjort ferdig likevel. Lampeskjermene på den gamle lampen i stua har fått seg en liten makeover.
  
Jeg begynte med hvitt, i vanlig akrylmaling, noe jeg angrer skikkelig på. I tørket tilstand ble overflaten stiv og det ser igrunn ikke så bra ut på nært hold. Grr..
Den svarte og grønne skjermen malte jeg imidlertid med stoffmaling, og resultatet på "plysj-overflaten" er veldig fin. Lærte meg en lekse der ja. Bruk stoffamling til stoff! Note to self!
Men uansett så er den forfrisket, og det liker jeg. Den lansiktige planen er jo å trekke om skjermene, evt få ta i noen nye gamle..
 
Enn så lenge nyter jeg detaljene jeg omgir meg med.
 

Stolen har jeg forresten ikke fått meg til å male enda. Så vanskelig å bestemme seg. Jeg fikk mange gode maleforslag da jeg etterlyste det tidligere. Takk for det! Og jeg likte igrunn Zoo Payne sitt om å beholde den au naturell også. Nå om dagen fristes jeg av tanken på å gjøre noe slik med den, som vist inne hos Møbel Pøbel. Er de ikke fine?

9 comments:

  1. Vi lærer av feil ja.Jeg er så himmla impulsiv at jeg har mange slike " blemmer ".
    Men jeg likte den grønne fargen på lampa - lekkert ble det :)

    ReplyDelete
  2. hehe uff, ja jeg også. Ting skal som ofteste gjøres i en fei!
    Takk for skryt ;D

    ReplyDelete
  3. Det ble stilig! Og innimellom lønner det seg visst ikke å være for ivrig, nei. Gått på noen sånne smeller jeg også... Men må liksom gjøre det med en gang dersom jeg har bestemt meg, og da er det med det bare å bruke det jeg har i nærheten. Og du - gøy å følge deg på instagram også! God sommer :)

    ReplyDelete
  4. Ja, playdates med småttiser kan slå ut envher mor:-) Nå er ungene mine så store at de hopper i trampolinene og springer under vannspredere i nabolaget og mor får hvilt seg litt mens de får tømt seg for energi.

    Flott lampe! Jeg prøvde å farge en lampeskjerm svart med fargestoff for tøy i stor bøtte, men når den tørket ble den ganske blass. Løsningen ble svart stoffmaling fra Panduro. Genialt produkt!

    Søndagsklem fra Maratonjenta!

    ReplyDelete
  5. Stolen er veldig fin sånn som den er, men likte også godt måten stolene på bildet inne hos Møbel Pøbel var malet. Gjør som du selv har mest lyst til!
    Fin lampe!
    :)

    ReplyDelete
  6. Anonymous4/01/2013

    My buddy fοunԁ your own neat web site on google and i am happy you have great
    finаnсіal ѕavings

    Stoр by my ωebsite :: green smoke Wallpaper

    ReplyDelete
  7. Anonymous5/08/2013

    This is my first time gο to see at here and i am in fact imρrеѕsed to rеad еνeгthіng
    at single place.

    My wеbsite - www.sfgate.com

    ReplyDelete
  8. Anonymous5/10/2013

    I comment when I aρρreсiate a ρost on a sіte oг Ι have ѕomething to adԁ
    to thе conνerѕation. Usually іt is triggered by thе sincerneѕs displayеԁ in the artісle I browѕed.
    And after thiѕ article "Tri-kol�r og andre detaljer.".
    I was еxcіted enοugh to drοp a сomment :-P I do havе a few quеѕtions foг you if you tеnd not to minԁ.
    Сould it be only me or doеs it appеaг
    like somе of the remarks look as if they aгe
    lеft by braіn ԁead folκs?
    :-P Anԁ, if yοu аre ρoѕting at other places,
    Ӏ'd like to keep up with everything fresh you have to post. Could you list every one of all your social pages like your linkedin profile, Facebook page or twitter feed?

    Also visit my blog :: http://www.Sfgate.com/business/prweb/article/V2-Cigs-Review-Authentic-Smoking-Experience-or-4075176.php

    ReplyDelete
  9. Anonymous5/18/2013

    Pеculiar artiсle, exactly ωhat I neеded.


    Also visit my ωеb site - mouse click the next Page

    ReplyDelete

Comments makes me smile!