June 18, 2012

Super småbarnseng

Vi er fornøyd med sengen til Nanino, det er ikke det.
Men hun er ikke klartete av seg og kommer seg ikke opp og ned selv. Noe jeg skulle ønske hun hadde mulighet til. Både for å kunne ta seg en liten hvil, leke og ja, bare henge ut i sengen sin.

Lenge, lenge har vi ønsket oss en Kili eller gammel Juno seng. Men her i Norge er det bare altfor dyrt.
Vi sparer og sparer til Nanino, men å bruke 7000 på seng + madrass sitter langt, langt inne.

Jeg har kommet over den utrolige bloggen Corey Moortgat og hennes FANTASTISK søte "toddler" seng, (hvordan sier man toddler på norsk egentlig?). Den er så utrolig fin, bare se her. Hun har malt den og pusset den opp selv. Den er en eldre versjon av sengene de har på butikken ToysRus /BabiesRus i Usa.
Som på bildene over. Desverre har de ikke denne i Norge så vidt jeg kan se.

Så nå lurer jeg, har noen sett noe lignende noe sted her til lands?
Da ville jeg være mer enn takknemlig om du la igjen noen ord i kommentarfeltet.

6 comments:

  1. Toddler vil jeg si er småbarn rett og slett :)

    Snekre dere en seng selv, eller få noen som kan sånt til å gjøre det. 7000 på en seng de skal bruke i noen år syns jeg rett og slett er forferdelig. Jeg fikk mannen til min kusine til å snekre en seng til Marve, planen er å male den i sommer, har bare venta på finfinværet ;) Tror den skal få bli svart. Uansett, det kom på rundt 1000kr alt i alt. Så det anbefaler jeg :) Skal ta bilder av den når den er ferdig!

    Og så syns jeg at den sengen du viser på bildet her, den sorte, minner om denne; http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S99827959/

    ReplyDelete
  2. Knallfin seng, helt enig med deg! Og akkurat en slik jeg skulle hatt til lillebror som begynner å bli for stor for sprinkelsenga. 7000 kroner på en barneseng er jo helt utrolig! Håper du finner en seng du kan like. Selv har vi brukt en grei seng fra Ikea som juniorseng ( finnes i sort og hvit og ligner litt på en fransk utgave kanskje!). Lykke til i letingen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk for fine kommentarer og innspill!
      Ja, lage en selv hadde vært morsomt. Skulle ønske jeg hadde noen i min nærhet som kunne slike ting! Men kom på en løsning her i dagmorges, om å kanskje sage bort en del av "gelenderet" på sengen, så hun har plass til å kunne hoppe inn og ut.. Humph.. Kan hende jeg er inne på noe der, det tror jeg må prøves ut! Bare få lånt en stikksag først.

      Fin dag til dere!

      Delete
  3. Nå ser det jo ut til at du har kommet på en fiffig løsning selv, men vi endte opp med denne:

    http://skeidar.no/skeidar.portal?_nfpb=true&_windowLabel=portlet_Varekatalog_2&portlet_Varekatalog_2_actionOverride=%2Fportlets%2FvareKatalog%2FupdateMainProduct&portlet_Varekatalog_2page_id=2&portlet_Varekatalog_2product_id=59001&_pageLabel=page_varekatalog

    Ikke en Kili så klart, men uttrekkseng som fungerer og som ikke er for ille i pris. Kan trekkes fra 1 meter til 1,7 m lang.

    (Valentine uttrekkseng fra Skeidar om linken ikke fungerer)

    ReplyDelete
    Replies
    1. takk Marianne for link og supert tips! Denne var skjønn :) Om det ikke funker å gjøre slik som jeg har tenkt med den vi har, så er denne absolutt et alternativ!
      Takk!

      Delete
  4. Anonymous5/12/2013

    With hаvin so much content аnd articles dο you ever run into
    any pгoblems of plagorism оr copyright infringement?
    My blog has a lot of uniquе cοntent І've either created myself or outsourced but it appears a lot of it is popping it up all over the web without my authorization. Do you know any techniques to help prevent content from being stolen? I'd definitely appreciate
    it.

    Here is my web blog; diy solar panels

    ReplyDelete

Comments makes me smile!