June 23, 2012

Samling: Hoptimist

  
For noen dager siden var jeg og min mor i Østfold på roadtrip-loppejakt! Jeg trengte å komme meg bort fra kjas og mas i byen og hva gjør vel en sliten husmor som Mumsi gladere enn en frisk skattejakt på landeveiene? Det var så godt for sjel og sinn.
Mitt jevest funn var denne søte, vintage hoptimisten! Til 25kr. O hvilken glede! Materiell lykke deluxe.
  
  
Hoptimistene så dagens lys i 1968, og er designet av den Danske møbelsnekkeren Hans Gustav Ehrenreich (1917-1984). Klikk deg gjerne innom her for å lese mer!
  
  
Velkommen til familien lille venn!
Fra før av er jeg så heldig å ha 2 store sparebøsser, funnet på et bruktmarked og på Blåkors til
20 og 40 kr. Den fine blå er nyprodusert og en gave fra pappaRottefinn.
  
  
Vi var innom en rekke bruktbutikker på vår tur. Jeg kommer snart tilbake med bilder og info om hvor vi dro. Kanskje er det noen andre som også vil på skattejakt?
Blant annet var vi innom en nyåpnet låve i regi av Reto-stiftelsen i Spydeberg. Helt, helt, HELT fantastisk flott! Virkelig noe for en retro/vintage elsker. Så gjennomført og for seg gjort. Ta gjerne en titt på siden deres her så lenge.
 
Gøy at mange vil være med på min Flamingo Give Away. Bli gjerne med du også!
 
Ønsker deg en fin dag og en hyggelig St.Hans feiring i kveld!

3 comments:

  1. What a sweet family....with a few scrapes along the way!

    ReplyDelete
  2. For et heldig funn. Jeg skulle gjerne eid en blå hoptimist. D

    ReplyDelete
  3. Heisann, Mummitapeten er fra Sandudd og vi kjøpte den hos Kulør.

    Kunne godt tenkt meg en loppetur jeg og. Må sette opp det på to do listen for sommeren :)

    Gleder meg til å se mer. Ha en finfin kveld.

    ReplyDelete

Comments makes me smile!