June 25, 2012

Banana pillow


Gårsdagens regntunge søndag oppfordret til litt DIY på arbeidspulten. Symaskinen ble tørket støv av og fra nederst i stoffbunken fant jeg dette morsome restestoffet fra Ikea.
Det er designet av Inez Svensson for Ikea i 2005.

Endelig tok jeg fatt i det, (det satt langt inne) og sydde meg et enkelt konvolutt-putetrekk i str 50x70. Stoffet er i grov bomull så det blir nok et liv som pyntepute for disse bananene.

Ikea er et flott sted å skaffe seg gratis stoffrester på. Avklipp fra stoffavdelingen kan man få.
I allefall var det mulig sist jeg var innom avklippskassen der. i 2005(!). Lite tips.
 

8 comments:

  1. Elsker det stoffet. Siklet på det den gang, og når det var på tilbud var jeg helt svett. Men jeg tøylet meg. Åååå som jeg angrer. Nå kunne jeg trukket hele sofaen med det. Elsk!!!

    ReplyDelete
  2. Jeg elsker også det stoffet, drømmer om å finne noen meter!!!

    ReplyDelete
  3. Nå fikk du meg til å smile, selv om jeg er litt "værsur". Sitter inne på hytta og leser blogger når jeg har lyst til å være ute og plante blomster i krukker mine. Regnet øser ned i dag igjen. Takk for at jeg fikk se det kule bananstoffet. Gøy å se noe nytt! D

    ReplyDelete
  4. Knallkul pute! Digger den! :)

    ReplyDelete
  5. Skikkelig tøff pute! Digger de stramme stripene mot den knæsj gule bananen :-) Jeg tror sannelig min hatt det må bli en tur til de indre deler av Østfold på meg i neste uke gitt... Jeg er ganske lei av Fredrikstads middelmådige bruktbutikk-utvalg, nye steder trekker altså veldig. Det er ikke det at det mangler bruktbutikker her, men jeg syns ikke de har noe særlig spennende å friste med... Og hvis de har det, er det priset latterlig høyt.

    Men finner jeg frem til Spydeberg da tro???

    ReplyDelete
  6. Husker dette stoffet, tror det ble veldig profilert i katalogen? Jeg har jo alle Ikea-katalogene fra de siste ti-tolv åra så det kunne jeg sjekka. Ble veldig kul pute.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så gøy at du har spart på dem :) Hadde vært gøy å sett bilder fra katalogen!

      Delete
  7. hei, Takk for så koselig melding fra deg! Ja, jeg er kusina til Jonas. Så gøy da. Du kjenner sikkert til Tine også? Vet de gikk i samme klasse. Hun er en god venninne av meg :)
    Kjempegøy at du vil følge bloggen min! Jeg digger jo bloggen din :-)
    klem fra monica

    ReplyDelete

Comments makes me smile!