April 17, 2012

DIY - Korktavlehus

Endelig har jeg blitt ferdig med en ide jeg har gått å ruget på lenge.
Redesignet korktavle. Inspirert av blant annet denne.
 
En gammel korktavle kjøpt på bruktbutikken har blitt til 2 nye. Nå korktavlehus.
Det første: 
 

Korktavlen i ny versjon. Med de orginale listene kuttet til, malt og festet rundt.
Den lyse grønne fargen blandet jeg meg til selv ved bruk av rester.
  
Og det andre:
 
  
Til det andre korktavlehuset ble det ikke igjen nok lister. Så her har jeg bare malt rundt med
rosa maling. Funker supert det og.
  
Som stifter har jeg funnet frem enslige øredobber jeg har hatt liggende i skuffer og skap.
Endelig blir de brukt til noe fornuftig.
 
Jeg koser meg skikkelig når jeg holder på. Skisser ned, prøver, feiler og prøver igjen.
Og når det funker føles det så bra. God, god energi! 
  
Ugangspunktet og underveis. Tatt med min instagram:
 
  
Jeg kommer nok til å fortsette med andre små og store korktavleprosjekter.
For dette var gøy.
  

14 comments:

  1. yeah! så flotte de ble!

    *flinkis*

    ReplyDelete
  2. Det er så fine :) jeg tænkte også forleden, at lave nogle selv da jeg så dem fra Ferm

    ReplyDelete
  3. Så flotte de ble. Lur ide :)

    Vi har en give-away på gang. Kom innom og vinn fine premier da vel :)

    ReplyDelete
  4. Hei så morro! Lurte på hvordan resultatet ble, og dette ble jo kjempefint! god ide med gamle øredobber som stifter:-):-) klemM

    ReplyDelete
  5. Anonymous4/18/2012

    Hei, så god ide, veldig fine:)Heidi.

    ReplyDelete
  6. For en utrolig god idè, også så fint det ble! Blir stadig imponert over deg altså, du er superflink :)

    ReplyDelete
  7. Vilken bra idé, det blev ju jättefint! Gillar också återbruket av örhängen som häftstift. Det börjar genast att klia i fingrarna på mig med...

    ReplyDelete
  8. Love it!
    Også de fineste puta da! :)

    Fin onsdag til deg*

    ReplyDelete
  9. Så flink du er! Likte så godt den lysegrønne fargen :-)
    Klemmer

    ReplyDelete
  10. Kjempestilige!! :)

    ReplyDelete
  11. Rett og slett genialt å bruke øredobbene til stifter! Flinke deg altså :) *♥*

    ReplyDelete
  12. Kjempefint! Legger meg som følger
    klem Hege

    ReplyDelete
  13. De ble kjempefine!
    Skikkelig god re-design ide!

    Klem:-)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!