April 26, 2012

Barnslige loppefunn.

Forrige helg var det en utrolig loppehelg her i byen. Med mange, mange loppiser.
Vi klarte å komme oss på 3 av dem. Nanino og jeg.
 
Vanligvis er jeg super duper gira, og kjenner både på hjertebank og go`stress.
Men denne helga prøvde jeg å roe hele opplevelsen ned, og gjøre loppemarkedbesøkene til en
trivelig og ikke minst rolig opplevelse.
  
Og det gikk veldig bra. Nanino fikk leke og spise vafler, luske rundt og utforske sammen med en
stabil og ikke "loppegal" mor. Dog jeg skal ikke legge under en stol at de viltre loppemarked-loppene kjentes i kroppen..
  
Så spennende vet du.
  
Vi kom absolutt ikke tomhendt hjem. Leker. Fine leker ble gravd frem fra haugene.
Loppefunn fra lørdagen, fra Grunerløkka og Bygdøy skole. Grunerløkka hadde litt for stive priser for meg. Dumt. Mens Bygdøy, en halvtime før det stengte, var som jeg husker loppisene fra barndommen. Vennlige priser og god stemning. Dit drar jeg absolutt igjen.
  
Denne søtingen, en Anne-Claire petit - elefant, er nok Naninos favorittfunn.  
  
 
En dyp barnetallerken fra Rörstrand Sweeden, og en klokke i tre, med avtagbare deler.
Jeg måtte jo. Eller hva?
 
  
Buketten plukket vi sammen med bestemor ute på Bygdøy. Takk som kjørte oss ut, mamma! Tremannen. Gammel, go og classic. Right up my ally.
 
Anda er nok mitt favoritt funn. Så fin! Den kan vagge seg fremover og hjertet mitt smelter.
Hihi, den gleden. Jeg elsker loppis hvor jeg som har lite å rutte med, kan finne funn som dette for en rimelig penge!
  
  
Gamle barnebøker har så flotte illustrasjoner! Sangboken i midten er fra 1948 og var opprinnelig en julegave. Jeg føler meg heldig som nå har fått tak i den. Og jeg kunne jo faktisk fransk engang. Notene er det verre med.
  
På søndag rakk vi en liten tur innom Marienlyst, hvor vi fikk hilse på Naninos tremenninger
som virkelig sto på for korpset sitt. Og nok engang dro vi ikke tomhendte hjem.
El. dvs. tomhendte til utstillingen min på Galleri Langhuset.
 

Globusen er et kupp til 20 kr. Spilledåsen syntes Nanino var stas, mens jeg ikke klarer å bestemme meg for om den er kul eller skummel.
Jupp, loppemarked er en god ting.
Nå er jeg spent. Var du på loppemarked i helga og fant du noe spennende?
 

7 comments:

  1. Herlige funn! Jeg fant masse på loppis forrige helg, men har ikke fått blogget om så mange av tingene enda, kommer etterhvert :) Av dine funn her så var jo den klokka i tre og barnetallerkenen spesielt skjønne. Enig med deg at den spilledåsen er på grensen til skummel..hihi! *♥*

    ReplyDelete
  2. Jag var på loppis igår och köpte klänning, blus och jeansskjorta bland annat. Nöjd med fynden även om klänningen nog måste sys om lite.

    ReplyDelete
  3. så mange pene ting du fant :)

    ReplyDelete
  4. Så heldig du har vært og for noen fine
    funn! Den globusen, anda og den lille
    fine hekla elefanten var såå fine! :)

    Kjenner til følelsen å være loppegal.. Hehe..
    Jeg løper nærmest rundt overalt og tar overblikk
    på alt.. Men, når ungene er med så prøver jeg også
    og ta det litt piano. De må også få opplevelsen av hvor
    koselig det er å være på loppis. Det jo gøy!

    Ønsker deg en fin fredag og helg, vennen!

    Klem klem..

    ReplyDelete
  5. Masse fint du har funnet,jeg var på Tåsen skole og fant masse bra der..
    Ja loppemarkedene kjennes på kroppen,men er jo så gøy...:)
    ha en fin dag
    klem

    ReplyDelete
  6. Ååå, for noen fantastiske funn!!! Den klokka var jo så spesiell, og anda også :)
    Var full loppishelg her i dette området også, men jeg tok bilder i utdrikkingslag, så fikk ikke kommet meg på noen..jaja, det er heldigvis noen flere å ta av :)

    KLEM

    ReplyDelete
  7. det var jammen meg fine funn ; ) den eple-spilledåsa har jeg også og barna ELSKER den, tror det er de øyenene som beveger seg som fengsler dem (og som også er litt skummel ja..). Ellers likte jeg klokka du fant, den var spesiell! og alt det andre også da...

    ReplyDelete

Comments makes me smile!