March 18, 2012

Spiselig vertinnegave på 1-2-3!

   
I går var vi på hyggelig gjenforening med barselgruppen. Veldig hyggelig å se alle igjen. Oh boy hvor store disse barna var blitt! Jeg er av typen som må ha med meg noe når vi skal bot til noen. En liten opppmerksomhet. Denne gangen gikk jeg for en spiselig variant av den grønne sorten.

Krydderplanter, som her Timian, er å få i de fleste dagligvare butikker. For å gjøre den litt mer hyggelig å gi bort, pakket jeg den inn på nytt. Jeg fant frem en rull med gråpapir og litt hyssing.
Pluss en saks.
    
   
Jeg lot litt av plasten sitte igjen slik at papiret ikke skulle bli vått i bunn. Så klippet jeg ut en stor firkant av papir. Alt av papir kan brukes. Innpakkningspapir, tapet rester, avispapir, silkepapir..
   
  
Deretter er det bare å brette det sammen rundt potten. Feste med litt grov hyssing.
   
   
Voila, ferdig sjarmerende vertinnegave på 1-2-3!
  
 
Ønsker deg en deilig søndag. Nå titter sola frem fra skyene her. Tror dagen kommer til å bli fin.  
 

11 comments:

  1. Så fint! For en god ide :)

    ReplyDelete
  2. Takk for herlig tips! Denne er jo rett og slett lekker, og alltid noe som vil falle i smak, bokstavelig talt.

    Riktig god søndag til deg!
    Klemmer fra Fransa

    ReplyDelete
  3. For en flott idè, det skal jeg huske på neste gang jeg skal bort. Ha en fin søndag i vårsolen, klem Wilhelmine

    ReplyDelete
  4. Vakkert og praktisk!
    God søndag til deg!
    Her skinner sola inn vinduet!:D
    klem

    ReplyDelete
  5. Glimrende tips! Jeg hadde blitt kjempeglad for
    en slik vertinnegave. Tipset må taes i bruk! :)
    Fortsatt god søndag! //Lill Therese

    ReplyDelete
  6. Åh, så god idè. Superenkelt og så
    utrolig fresht. Jeg elsker friske urter
    og hadde blitt så glad for denne : )

    FIN søndagskveld til deg!

    Klem,
    Maria.

    ReplyDelete
  7. Henriette3/19/2012

    Så utrolig spennende :)
    Jeg lurer bare på hvor du har fått den store rullen med gråpapir! Skulle gjerne likt å ha en slik! *misunnelig*

    ReplyDelete
  8. Ble så inspirert av denne at jeg laget min egen versjon i dag! Se på bloggen min om du vil, håper det er greit jeg linket tilbake til deg! :) Ønsker deg en god lørdag!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!