March 18, 2012

Omveltende Grafikk Kurs.

  

 
Jeg kjenner på en ny glød.
På onsdag var jeg tilbake på skolen etter sykemelding i 3 uker,  og var så heldig å få komme rett
inn i et gafikk kurs med selveste Dagfinn Knutsen. STORT!
Og det er altså så gøy. Denne kunstformen rørte virkelig noe i meg og alt jeg har lyst til nå er bare å jobbe, jobbe, jobbe!
     
   
Det er tidkrevende, grisete og omstendig med mange prosesser. Men da jeg klarte å slippe taket
på at hvert arbeid "virkelig måtte BLI noe" og ble med inn i flyten, løsnet det opp. Mulighetene er så mange, og resultatene blir virkelig noe for seg selv. Og man får lage flere versjoner av samme arbeid.
Fantastisk.
     
     
Jeg har prøvd meg på små og store formater. Koldnål og etsing. På papp og på kobberplater.
     
   
Arbeidsbordet med god energi.
     
    
Det er vanskelig å bestemme seg for hva jeg skal velge å lage. Jeg vil gjøre alt på engang!
       
   
Kjenner du igjen det lille eplet?
Meget inspirert som jeg er, så jeg har lagd min egen lille versjon. Bare til privat bruk da, så det er sagt høyt.
     
     
Endelig er den virkelig gode energien kunsten gir meg tilbake.
Endelig har det begynt å løsne. Jeg vil ta fatt på hjemmesiden min igjen. Lage en ny og bedre.
Jeg får lov til å være med på utstilling i April! Og jeg har lyst til å prøve å selge kunsten min igjen.
Angstbobblen har begynt å slå sprekker. Hurra!
 
Nå MÅ jeg bare huske på å ta pauser. Det glemte jeg rent i forrige uke og det kjennes enda på kroppen.
 
P.S.
Merethe Thomassen, bildet i gangen koster 5000,- Send meg gjerne en mail på medetlekentsinn @ gmail.com, om du er interessert.
 

12 comments:

  1. Det ser så gøy ut! Jeg har aldri fått sjansen til å prøve meg på grafikk, men har så lyst! Jeg kjenner igjen den tanken om at alt måå bli til noe, og den klarer jeg bare aldri å gi slipp på... Noen tips?;-)

    Gode klemmer:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heia!

      Det er vanskelig å gi slipp på at ting alltid MÅ bli noe, det er egentlig sjelden jeg klarer det helt i det daglige. Det er nok kunst i seg selv.
      Men akuratt innen grafikk føler jeg at jeg har større kontroll, og man kan lett variere med få grep. Eller lage et nytt trykk. Prøve seg frem. Og når jeg samtidig vet at jeg har mulighet til å holde på med det resten av skoleåret så ble det ikke så stress likevel. Jeg kan lettere tillate meg å feile og å prøve på nytt..

      Hehe ble visst et langt svar dette her. Ønsker deg en god ny uke!

      Delete
  2. Så godt å se at energien er på vei tilbake :))
    Spennende med grafikk da... har lyst til å lære jeg også! Skulle egentlig vært i Lisboa på et crash-course, men falt bort da jeg ikke fikk fri fra jobb :((
    Kommer vel nye muligheter !

    Du er flink... du har fin strek ! Go girl! :))

    ReplyDelete
  3. Åh, dette høres bare helt herlig ut, å få lov å grise, søle, skape!

    ReplyDelete
  4. Så heldig du er som har tilgang på grafikkpresser! Nå som jeg er ferdig studert skjønner jeg hvor heldig jeg var da jeg gikk på KHiO. Nå må man plutselig leie seg inn på diverse verksteder og punge ut flere tusenlapper for ei helg eller ei uke, og jeg er ikke så rik for øyeblikket..

    Kjenner følelsen med å gi slipp på at det skal "bli noe", de beste resultatene dukker ofte opp når man leker og eksperimenterer uten prestasjonsangst for resultatet;) Lykke til! Og ja, husk å ta pauser :-D

    ReplyDelete
  5. Heldige, heldige deg!!! Grafikk er så utrolig morsomt. Og jeg er så enig med deg, alle mulighetene gjør det mindre stressende å jobbe med. At man kan fortsette på same plate, trekke fra og legge til. Skjønner akkurat hva du mener med den redselen for å slippe seg helt løs. Lukk øynene og gi litt F i alle andre (puh, jaggu lettere sagt enn gjort!). Så deilig med ny energi og den gode følelsen av flyt. Håper jeg finner den snart også! Er inne i en solid tankebobble for tiden. Spennende ting du har på gang, stå på! Stor klem

    ReplyDelete
  6. DETTE er vakkert!! Både ordene dine, stemningen, energie og bildene dine. Nå ble jeg så glad, langt inn i hjertet mitt! Jeg heier på deg, vennen. Dette er godt for deg og det vises. Husk å hvile innimellom. Ta pauser og pust med magen.

    Gleder meg til å se videre hva du lager!

    ReplyDelete
  7. SÅ spennende!!! Veldig fine trykk du hadde laget også :) Skjønner godt at du er inspirert :)

    Klemmer

    ReplyDelete
  8. Hurra! Så utrolig godt å lese dette innlegget,
    gikk rett og slett godfølelsen inn i kroppen : )
    Så moro å finne en kunstform som bare kjører
    i gang masse positive krefter i deg!

    Husk bare, som du sier, å lytte til kroppen underveis
    - man trenger pauser sekv om man morer seg også : )

    GOD tirsdag og
    klæm,
    Maria

    ReplyDelete
  9. Å - så kjekt!! Unner deg trykkegleden! Eg skal snart på silketrykk-kurs her i Bergen, og gler meg som ein unge til det! Trykk er knallkjekt!

    Klem

    ReplyDelete
  10. Så gøy! Trykking er kjempemorsomt!

    ReplyDelete
  11. Vakker og ser så utrolig gøy ut!
    Jeg ønsker meg et mumsitrykk en dag, så jeg håper virkelig du får til en utstilling og kan selge det du lager!
    Du er jo så dyktig! Skrik ut når det nærmer seg så er jeg en potensiell kjøper hvertfall ;)

    Å så herlig kommentar du har lagt igjen inne hos meg. Det er så gøy å gi når gleden blir så stor og jeg gleder meg masse masse til å se nanino i klærne og ikke minst høre om det passer(?) var litt usikker på str skjønner du men ville jo ikke røpe for masse heller;) Jeg har så masse blomstrete retro stoffer fra den tiden jeg drev å sydde for salg, så jeg blir så inspirert når jeg rydder i stofflageret mitt! Kanskje det blir no mer en annen gang ;)

    Masse klemmer!!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!