March 09, 2012

Loppefunn. Ja, jeg er avhengig.

Aldri en uke uten loppefunn.
Jeg er avhengig, jeg innrømmer det.
Jeg elsker å finne flotte, unike ting som passer mitt budsjett.

Nå blir det nok ikke like mye shopping fremover da jeg har en helt sinnsykt dyr tannlegeregning
å betale. Vel. Om jeg klarer å holde meg helt, helt, unna er en annen sak..
I mens gleder jeg meg over noen av den siste tidens fine funn:
  

Lekeklosser som disse har jeg ALLTID hatt lyst på. 6 stk for 15kr på Maritabutikken. Elsk!
Solid Panda-knagg, laget av Mertens kunst,1980, i Vest Tyskland. Fretex på ST.Hanshaugen til 40kr.
    

Barbapappa mini-bøker. Funnet gratis på gjenbruksstasjonen. Nå er også svarte, Barba-god
også kommet til rette. Nå mangler bare den lille grønne damen, så er familien komplett!
  

Kaker fra Kardemomme By er alltid velkommen her hos oss. Jeg har en svakhet for Thorbjørn Egner. Selvfølgelig måtte jeg kjøpe den for 30kr i Birkelunden. Nå håper jeg kakene også vil dukke opp snart.
  

Et slikt fat fra Kahla, i GDR,  har jeg fra da jeg var liten. Og pappaRottefinn har et krus.
Husker godt hvor gøy det var å komme til bunns og å finne kattene. 10kr i Birkelunden. Lykke!
  

Søte barneklær er jeg også svak for. Særlig i myk ull. Den blå kjolen er et unntak og er i
vintage polyester. Ikke det beste stoffet, men godkjent for bruk litt nå og da. Og med levende lys
laaangt unna, så skal det nok gå fint.
 
Orange ulljakke, 79kr og blå/hvit ulljakke 49kr, Fretex Unika. Lilla og hvitt ullskjørt, 10 og 20kr,
Blåkors, og blå kjole funnet på UFF til 30kr. Da går det jo an, gjør det ikke?
 

Glad duk funnet til 20kr hos Evangeliesenterets Brukt og Nytt. Stort Laurids Lønborg fat,
design av Lena og Al Eklund. Funnet på bruktbutikk`en, ved rundkjøringen i Ski til 10kr.
Godt brukt, men likevel sjarmerende til de tusen.
  

Og denne lille karen. Til 5 kr på Maritabutikken. Hvilke spennende farger/kritt som har stått i
kan jeg bare tenke meg til, men hans søte hode var bare for kult til å la stå igjen.

Loppejakt / bruktrunder / skattejakter hever alltid humøret mitt mange, mange hakk. Jeg er fan.
 
Jeg er for gjenbruk og leverer ofte inn saker til både gjenbruksstasjonen og bruktbutikker selv.
Syntes det er så flott at andre kanskje vil få mer bruk for tingene enndet jeg gjør. 
Man støtter en god sak og kan finne mye kult og unikt man vil ha selv, til gode priser.


Tusen takk for god bedring hilsner ang tanntrekkningen!
Her går det i smertestillende og bena høyt opp. Med god hjelp i kveld har jeg fått sovet og tatt det med ro. Så takknemlig for det. Å ha kjære rundt en som stiller opp er gull!

Har du gjort noen spennende loppefunn i det siste?
Og så lurer jeg på om hva du syntes om at man nevner/ikke nevner prisen på funn man har gjort?
Jeg syntes dette er litt spennede jeg. Kan ofte lure på det når jeg ser andres loppefunn-innlegg. 
På den andre siden har jo ikke prisen så mye å si om man virkelig liker en ting, og er så heldig at man har mulighet til å kjøpe den. Rakker prisen oss andre? Er det et vrikelig KUPP kan man jo også
skape missunnelse..


Hum.. Jeg lurer.

18 comments:

  1. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skrev her. Jeg er veldig avhengig av loppemarked/bruktbutikker. Jeg MÅ stort sett innom en hver uke. Får abstinenser om jeg ikke har fått dratt på en stund. Gjenbruks-lykke! :) Jeg syns det er spennende at man skriver priser på det man har kjøpt. Rett og slett fordi jeg er nysgjerrig av natur. Og spennende å se hva andre finner til ulike priser. Loppemarkeder er en god rush! :) Og snart er loppesesongen i gang! YEY! Og jeg vurderer å utvide horisonten litt. Er ikke mengder av loppemarkeder her på bygda. Hehe.
    Hurra for gjenbruk! :)

    Klem Lene

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe ja kan kjenne til de abstinensene du snakker om. phuh..
      Snart er loppemarkedsesongen over oss igjen ja, og som jeg ser frem mot spennende skattejakter igjen ;)

      Delete
  2. åh for noen skatter!Kardemommebyyy - herlig.
    Nydelig vintage barnetøy du har fått tak på også.Jeg elsker jo slikt gammelt unikt tøy.
    Syns det nesten er et "må gjøre" å nevne pris jeg.Iallefall når prisen er snill. Greit at folket ser hvilke flotte saker man kan få tak på til en liten penge :)
    Ha en fin helg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, veldig godt poeng ;) Ha en deilig helg du og!

      Delete
  3. Dette innlegget kooooste jeg meg med:) Så masse flott- likte spesielt klærene<3
    Helt enig i Frk.Eplegrøts argument:)

    God helg snuppa!

    ReplyDelete
  4. Deilige funn. jeg er FULL av loppeabstinenser!!Måtte rett og slett sette av en dag i Trondheim for å få rast fra meg litt på bruktbutikker og Fretex.Her er det nemelig langt unna gjennbruksbutikker til stor sorg for meg.. Jeg skriver som regel prisene ned på det jeg finner særlig loppefunnene:)

    ReplyDelete
  5. Åh, for en fin pandaknagg!!!

    ReplyDelete
  6. ææh, nå kjenner jeg pulsen øker..jeg og vil loppe-shoppe!!
    skjønne saker ;)
    ellers så lider jeg samme sjebne som du, selv om jeg har trekt bare ei visdomstann denne uka ;) jeg har spist min del med paracet og ibux kan man si..
    god bedring til deg, det blir bedre!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. uff, ikkje godt nei. Hehe godt jeg ikke er alene om å kjenne på ubehaget. God bedring til deg, gleder meg til jeg er fin igjen.

      Delete
  7. You found such adorable treasures....the kids clothes!

    ReplyDelete
  8. Loppefunn e sååå gøy ja! Syns det e heilt greit å sei prisen og eg. Det e ikkje te å unngå at en er ekstra fornøyd om en har fått en god pris ;o)

    Og misunnelse?? Pyttsann! Eg vil sei det e ein form for misunnelse som egentlig e inspirasjon og tips te ka en sjøl kan sjå etter neste loppisrunde :o)

    Tannlegeregninger ja.... eg vett eg burde te tannlegen men e redd for smerte og høøøy tannlegeregning :o(

    ReplyDelete
  9. Å, så mange fine ting du har funnet. Du er råflink!
    Kjenner det rykker i loppe-foten, gleder meg sånn til årets første loppemarked-tur, er ikke lenge igjen nå:-)
    Og god bedring med visdomstennene!

    ReplyDelete
  10. Så mye fint!! Syns det er morsomt å se pris jeg, og bruker alltid å skrive med det jeg også! Ha en fin lørdagskveld! KLEM.

    ReplyDelete
  11. Lauritz Lønborg. Jeg har fem bokser av ham, men ante ikke de var en it. Takk for opplysningen. Og kjekt. Se deg i søndagsdagbladet. Pekte til mannen og sa at hun kjenner jeg. :D

    ReplyDelete
  12. Ja, og pris er fint å nevne. Og mitt siste loppekupp er fra Stokke. Bare sjekk i bloggen forrige lørdag. *stort glis*

    Mvh
    Masekråka

    ReplyDelete
  13. Masse fint! Det serviset med katter hadde jeg også. Både skål og kopp. Var så glad i det! Tror jeg har det et sted fortsatt.
    Å nevne prisen er vel helt greit. Jeg liker ihvertfall å dele gleden over å ha gjort et kupp! Både når det er jeg selv som har gjort det, eller om det er andre. Såpass må vi jo unne hverandre.

    ReplyDelete
  14. Så mye fint! Sånne klosser hadde jeg når jeg var liten, er stadig på utkikk etter dem, men intet hell så langt. Heldigvis litt loppiser igjen enda denna sesongen :) Det er så gøy å se alt det fine du finner :) *♥*

    ReplyDelete

Comments makes me smile!