March 15, 2012

"En annen gang"

På søndag var vi, retteresagt jeg og gangen vår, i Dagbladet Søndag! Fikk du med deg den?
 
 
Stas og fryd. En fin artikkel om ganger generellt, om Therese fra Thea`s Mania sine ganger,
om gangen vår, og ikke minst en masse gode råd, tips og tiks om hvordan få max ut av gangen sin. 
Takk til Dagbladet Søndag for at vi fikk være med.
 
  
Vår gang er veldig ,veldig liten. Men fungerer greit for det. Den er husets "kjærne". Fører vei inn til stuen og soverommet pluss at den er endel av kjøkkenet. Her er litt mer om den.
 
  
Siden gangen er såpass smal har vi også måtte finne på noe lurt for klærne som skal ha plass.
En vanlig hattehylle blir for bred, så vi har gått for en enkel hjemmelaget hylle bestående av en planke hvilende på 3 knekter, med fire kroker under. Krokene er delt opp i tre, og svingbare, noe som gir plass til flere jakker. For at hyllen skulle gli inn og være endel av veggen, malte vi både den og hylleknektene i samme farge som veggen. Fargen heter "Elegant Brown" og er en matt veggmaling fra Flügger.
    

Skohyllene kjøpte vi 2 stk av på Ikea. Til min store overraskelse var det bare plass til 1 i lengden. Så i påvente av en annen løsning, snudde jeg den ene opp ned, og la noen mursteiner i mellom. Ekstra skoplass er alltid velkommen. Kurven er en gammel sykkelkurv, som rommer votter, skjerf og luer.
  

 
Et lite, flott vintagespeil er supert å ha for en liten siste skjekk før man går ut av døren.
Takk svigermor for at du tenkte på meg da du så det.
Og Nanino har 2 knagger for sitt tøy. Knaggene er kjøpt på Sprell for 2 år siden. (Salg til 5kr pr stk. Yay!)  Her kan man få tak i dem.
På gulvet la vi (en elektriker altså, ikke vi!) varmekabler under mørke skiferfliser.Varmekabler er virkelig luksus. I taket er regulerbare, innebygde spotter som kan dimmes.
 
 
I enden av gangen rev vi ut et stort og upraktisk skap, og erstattet det med tilpassende hyller av glass.
De hviler på lange metallstenger festet i veggen. "Boksen" rundt skjuler rør og vetilasjon. I skapet ved siden av er varmtvannstanken bygget inn og vi har bygget inn hyller som oppbevarer enda flere sko. Her kan du se bilder fra oppussingen.  
 

Ullsokker krever også sin plass. I en gammel gryte med filt-pads under, putrer de så fornøyd så.

Dette ble visst et litt omfattende gang-innlegg dette. Bare skriver og skriver og skriver jeg. 
Er det noe mer dere lurer på kanskje? Nei? Ikke det? Uansett. Hyggelig å ha dere på besøk.

Hvordan er gangen hjemme hos deg? Får den like mye oppmerksomhet som de andre rommene?
Og sitter du kanskje på et supert gang tips du vil dele?
 
Smil fra Mumsi

11 comments:

  1. Dere har en finfin gang asså!Fikk desverre ikke med meg denne artikkelen, da jeg sjelden kjøper papir aviser.
    Min gang er ikke en gang den, hos meg strener man rett inn på kjøkkenet.Sånn er det!
    Vel jeg har ca 1 kvm som jeg kaller gangen.Det rommer et lekkert teak speil,pitteliten entre kommode litt sko og jakker.hm, jeg burde kanskje vise det ved et innlegg jeg også.For når man ikke har gang kommer man virkelig på kreative løsninger :)
    Ha en fin morgendag kjære deg !

    ReplyDelete
  2. Knallstilig gang! Elsker skohyllen din - den er bare såå flott!
    Mange gode oppbevaringstips her. Morsomt å oppbevare ullsokkene i en gryte:-)

    ReplyDelete
  3. Kuuult!
    At jeg ikke fikk med meg det..!
    Sjelden jeg kjøper aviser, men Dagbladet søndag har jo alltid noe deilig interiør-snadder, så kanskje jeg må begynne med det!;)
    klemklem

    ReplyDelete
  4. Hei! Så kult da! super utnyttelse av en liten gang - og litt av en skosamling!;) er alltid kjekt og godt å se hvordan andre utnytter plassen, og ganske utrolig og å se hva det faktisk går an å få plass til...
    hilsen fra June:)

    ReplyDelete
  5. Gangen deres er utrolig fin!!

    ReplyDelete
  6. Merethe Thomassen3/16/2012

    Åh, jeg digger det bildet du har i gangen altså!! Kan ikke jeg få kjøpe det?? Jeg er seriøs - hva vil du ha for det?

    ReplyDelete
  7. herlig artikkel! Skoreolen med spot er så fin og tegelsteinsvegg. Alt sammen så herlig :-)

    ReplyDelete
  8. en helt fantastisk gang!!
    jeg har ca samme str som deg,(pittelitt større) bare at vi er 5 mennesker som bor her.. det vil si at det er fullstendig kaos!!
    ;)
    men, vi jobber med saken!

    ReplyDelete
  9. Superfin gang - jeg er desperat etter tips, vi sliter sånn med oppbevaring i vår gang! Takk for inspirasjon! Og FOR en jobb dere har gjort med de skohyllene! Kjempefint, og skoene er jo som en dekorasjon i seg selv når de er vist frem på den måten! God fredag til deg!

    ReplyDelete
  10. *KJEMPEfint!!! skulle gjerne hatt skohyllene deres, for å si det mildt! og så er det så fint at dere har hentet fram de gamle teglsteinene på veggene; det gir så lun stemning! tommel opp for denne gangen! god helg* vigdis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk skal du ha ;) Blir spenndende å se oppussingen som skal skride frem borte hos dere fremover. Glad helg!

      Delete

Comments makes me smile!