February 06, 2012

Yarn Bombing / Street knitting


Har du hørt om eller lagt merke til fenomenet?

Det er rett og slett strikke-graffiti / hekle-graffiti, hvor fingernemme kunstnere tar for seg almene gjenstander i naturen/byen og dekorerer dem med garn i stedet for med spraybokser. Ulovlig.
Dette er et globalt fenomen som har utviklet seg siden midten av 2000-tallet.

" On city street corners, around telephone posts, through barbed wire fences, and over
abandoned cars, a quiet revolution is brewing. “Knit graffiti” is an international guerrilla
movement that started underground and is now embraced by crochet and knitting artists of
all ages, nationalities, and genders. Its practitioners create stunning works of art out of yarn,
then “donate” them to public spaces as part of a covert plan for world yarn domination."

Kilde.


Vil du så kan du sjekke ut flere bilder her og mer info her .

10 comments:

  1. Ja dette har jeg sett! Har noen pinterestbilder med masse grafittistrikk ;)
    Utrolig kult da!! ;)
    Å du er helt rå på å finne street-bilder til inspirasjon!

    KLemmer

    ReplyDelete
    Replies
    1. takk for de søteste ord mumsi!
      Kanskje jeg må smelle sammen et bloggetreff her snart, så kan du inspisere badet ;) hehe
      Bor jo ikke langt unna å det hadde vært såå kos å treffe deg!

      Delete
    2. Det hadde vært kjempe kjekt! Ah, det fikk jeg skikkelig lyst til. Blogg treff med søte, gode og glade damer er så hyggelig.

      Delete
  2. Ja og jeg digger det!
    Mer mer og mer av det ute i gata :)

    ReplyDelete
  3. Råfint dette, blir glad av glad kunst:)
    klem Trine:)

    ReplyDelete
  4. Nei, dette har jeg ikke sett før!
    MEN, gud som jeg LIKER dette!! :)
    Herlig!! :)

    Det treet da, herligste!

    Kose deg i dag, snuppa!

    KLEM

    ReplyDelete
  5. Syns ikke at noe som sannsynligvis skaper mye smil og latter skal være ulovlig. Jeg glisa hvertfall masse. Så fantastisk med blomsterkasser på benken!! :)

    ReplyDelete
  6. Treet står i Bukta i Tromsø, det er kjempetøft:)

    ReplyDelete
  7. I want to start it here in Bodø so bad! I think it is just so great!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!