February 01, 2012

Ute/inne bursdag. Og bursdags tips å dele?




I helgen var vi i ute/inne-barnebursdag. Koselig å samles ute en stund, for aking i snøen,
varm drikke, boller og godterier. Etter en liten stund gikk vi inn i varmen for å fortsette festen der.
Unger, foreldre, gaver, kaker, ja alt i skikkelig klassisk kaos barnebursdag style.
  
Nå nærmer det seg Nanino sin 2 års dag i slutten av måneden. Og allerede nå kjenner jeg
meg en smule stressa. Vi har ikke kommet særlig langt i planleggingen for å si det sånn...
  
Derfor lurer jeg på om noen har noen artige, enkle, søte tips å dele?
Kankje vet du om et bursdags-innlegg et sted? Eller har hatt innlegg på bloggen din om dette selv?

Alt av passende tips og triks settes STOR pris på!

10 comments:

  1. Åh, det hørtes koselig ut :)
    Ja, når det gjelder bursdagstips..så har jeg ikke mye å komme med, og et snev av dårlig samvittighet snek seg på.. Vi feiret bare enkelt med familien i år vi. Skal dere ha barnebursdag? Er jo så koselig å stelle i stand :) Skal sende tips om jeg kommer over noe.

    ReplyDelete
  2. oh, what a great buggy you have! very nice! I'm looking for some like this for a good girlfriend!

    ReplyDelete
  3. Mitt beste bursdagstips når små barn er involvert er å bake minimuffins istedenfor vanlige muffins, da slipper man at de bare biter av glasuren og lar 5 halvspiste muffinser ligge igjen på fatet. Minimuffinsene spiser de opp :) og et stort fat med oppskjært frukt. Ellers så kan man søke etter birthday party / childrens birtday party på feks. pinterest eller etsy, da popper det nok opp plenty av fine inspirasjonsbilder :) *♥*

    ReplyDelete
  4. Så spennende :)Og planlegge å ha barne bursdag er gøy :) Har ikke mange tipsene og komme med, har også bare "gutte bursdager" i hodet :)Vill dere ha tema fest ? :)

    ReplyDelete
  5. Kjenner meg så godt igjen! Man vil jo lage den beste bursdagen for barnet sitt!!! Men enda er hun jo liten, og det enkle er faktisk ofte det beste:) Om du vil ha litt inspirasjon har en venninne en fantastisk bakeblogg, sjekk ut hennes sønns bursdager!!! Jeg blir stum :)
    http://goodcupcakesgood.blogspot.com/

    Selv har jeg en fireåring som er født i desember. I år (fjor) kjøpte jeg kaketusj og bakte vaniljekjeks(fra bakebloggen!) Alle barna digger kjeksen, den kan lages i gøye peppekakefigurer som dinusaurer, tog osv, og kidsa kan tegne på dem ;) Stor suksess!

    Og ballonger er jo alltid et must;)

    Lykke til!

    ReplyDelete
  6. Her er noen tips fra foreldremanualen.no http://www.foreldremanualen.no/kategori/hjem-livsstil/bursdagsmat/
    og her
    http://www.foreldremanualen.no/kategori/hjem-livsstil/bursdagstips/
    Lykke til:)

    ReplyDelete
  7. Tror jeg kunne skrevet ei bok om bursdager... Mitt beste tips er å holde det i små og rolige former nå som hun er så liten. Når de fyller tre har de fått seg noen venner, mens nå som toåring er egentlig dere voksne mer enn nok. Noen pakker. Muffins. Saft. Sugerør. Ballonger. Såpebobler. Lykke til!

    ReplyDelete
  8. Anonymous2/01/2012

    1) Jeg var en gang på en barnebursdag hvor vi fikk bake og pynte kjeks. På slutten av festen fikk alle en gammel/brukt boks. Og kunne alle ta med kjeksene hjem i verdens fineste boks:). Jeg har tatt godt være på boksen og hver gang jeg ser der, får jeg gode minner.

    2) Lage et hus/slott/båt av gamle store esker go male/tegne/klistre på.

    ReplyDelete
  9. Hei på deg, søte!

    Barnebursdager er noe av det gøyeste jeg
    vet. Litt kaos blir det, men det er vel litt slik
    det skal være når man har så mange småbarn
    i hus. 5-åringen var i utebursdag like før jul
    og det var stas. Bursdagsbarnet bodde på gård
    så der fikk de kjøre med hest og slede, på låven
    ble det eventyr fra "nissemor" og så kom nissen ;)

    Men, jeg har et innlegg fra guttungen sin bursdag.
    Hvis du trykker på etiketten bursdag så kommer det
    nok opp noe. Et lite tips er å kle hele spisestuebordet
    med papirduk så kan ungene sitte å tegne på bordet
    etter all spisingen! ;) Det er noe som har vært veldig
    stas her......

    Nå er det avslapping som
    står for tur i dag. Jeg har endelig fått
    min etterlengtende fridag fra jobben.
    Så i dag skal jeg ta det helt med ro
    og kose meg hjemme!! :)
    Det er godt å ha en dag av og til
    som man kan ta det helt med ro!! :)

    Klem fra Ida
    :)

    ReplyDelete
  10. Her suger jeg til meg inspisrasjon og tips - etter 2 sommer-barn skaffet jeg meg nemlig et vinterbarn, og bursdagene hennes byr byr på helt andre utfordringer enn sommer-ute-bursdager... Vi har jo veldig lite plass inne, så nå må jeg begynne å samle på vinter-ute-burdsags-tips.

    Hun blir 3 i vinter, så vi satser på lite familie-selskap, men neste år må vi vel til pers med barneselskap, tenker jeg :)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!