February 25, 2012

Om alt som ble for mye.




Jeg er tilbake.

Plutselig ble det for mye for meg. Alt sammen. Skolen. Alle krav og
store ønsker, både selvpålagte og fra omverdenen. Jeg ble dårlig igjen.
Et resultat av å presse seg selv altfor mye og ikke ta hensyn til egene begrensninger.

Å puste. Og å ta hver dag som den kommer.
Det har vært i fokus den siste tiden. Å dokumentere og bruke energi på andre aktiviteter en de mest nødvendige, har det blitt lite av. Foruten på Instagram. Der kan jeg trives.

Nå er jeg sykemeldt og forhåpentligvis kommer jeg sterkere tilbake i
tiden fremover. Takk for alle gode kommentarer og hilsner.
Det kjennes godt å være litt savnet, og å være tilbake i bloggverdenen igjen.

25 comments:

  1. Kjære deg, så kjipt at du ble dårlig igjen. Livet kan være virkelig utfordrende i blant. Jeg sender deg mange tanker og håper veien din går oppover snart igjen. Det viktigste nå er at du lytter til kroppen din og gjør det du føler er riktig for deg. Blogge gjør du når du har overskudd, vi er her uansett hvor lang tid det tar. Mange klemmer til deg fra meg.

    ReplyDelete
  2. så sant, så sant - livet kan være så altfor utfordrende
    til tider..
    sender deg iallefall den største klemmen
    og ta en dag av gangen & pust..
    vi er nå her, iallefall.
    love til mumsi fra moa

    ReplyDelete
  3. Jeg har så lyst til å klemme deg hardt, og fortelle deg at du skal hvile- og samle det lyset du klarer. Bare det. Så flink du er som sier det som det er, for du har så rett..livet blir noen ganger for mye. Det gode er at vi blir bedre kjent med grensene våre etter noen møter med stupene. Lykke til med å bare være. Ikke la noen andres krav ramme deg, hold rundt deg selv og din viktige lille familie. Hadde jeg bodd i Oslo nå, hadde jeg tuslet bort med en blomst og en klem...DU ER SÅ FLOTT!! Dette klarer du, gi deg selv tid. Tid og kjærlighet.

    ReplyDelete
  4. Huff, vennen...
    Ikke noe særlig å bli dårlig. Kjenner
    til hvordan det er, livet kan være veldig
    utfordrende på mange måter...

    Nå er det viktig at du slapper av og
    tar det med ro og lytter til kroppen din, du er
    tross alt sykemeldt. Bloggingen er noe som man
    må ha overskudd til. Eller kanskje du får litt ekstra
    overskudd av å blogge? Av og til føler jeg det litt sånn :)

    Sender deg MANGE varme klemmer
    og ønsker deg en fin søndag!!

    -Ida-

    ReplyDelete
  5. Fine bilder.
    Ja, pust. Pust med magen og ta hver dag som den kommer, i ditt eget tempo, med innhold tilpasset ditt ork. Livsviktig.
    Ønsker deg alt godt!
    Klem

    ReplyDelete
  6. God bedring og varme,
    gode klemmer fra meg til deg : )

    ReplyDelete
  7. Kjære vene! Klem

    ReplyDelete
  8. Eg tenkte at det var nåke sånt som hadde skjedd.
    Detta vett eg jo ein del om sjøl kan du sei, og jobbe med saken eg og.
    Det e vanskelig å finne ballanse i det heile.
    Stoooor klem godjenta :o)

    ReplyDelete
  9. blir så varm og rørt av ektheten din, og bildene..
    skjønneste mumsi!
    håper du kan tro på selv at det er greit å hvile,
    for det trenger du som du sier.
    Hold ut min venn, la de tunge dagene passere,
    for de bare kommer, og nyt når de er over.

    Akkurat nå drømmer jeg om at vi bloggere kan
    kose oss i parken i byen til sommeren…(bare være!)
    det blir fint…

    Beste klemmen fra meg som også må pause litt..

    ReplyDelete
  10. Jeg kjenner meg så altfor godt igjen i det du skriver vennen.
    Og du vet, at vi vil at du skal ta vare på deg selv. Hvile og puste ut. Og jeg ønsker som Tone over her, å møte deg i parken til sommeren.
    Bare hvile og skravle. Det hadde vært noe.

    Du vet jeg er så glad i deg.

    ReplyDelete
  11. Kjære Mumsi:) Føler med deg og skulle så gjerne ha servert deg en kopp nytrukket kaffe fra en fiiin kopp, skulle så gjerne ha bakt deg en prinsessekake med mye vaniljekrem og hatt lange, fine samtaler med deg:)
    Pass på deg selv og dine nå, pust med magen og finn roen:)
    Velkommen tilbake når formen er bedre:)

    varm klem fra Trine:)

    ReplyDelete
  12. Skön blogg och fina pics...Jag önskar dig en mysig och solig Söndag.
    LOVE Maria på inredningsvis

    ReplyDelete
  13. Gode søte deg! Du er bare så fin i din ærlige historie. Kjenner meg så godt igjen og jeg ville også tatt vare på deg litt nå, sender over masse gode tanker og energi til deg. Energi som skal brukes til å bare ta det med ro, for det kan også være krevende. Pust med magen og tenk at det bare er deg som kan ta vare på deg. Finn roen i hverdagen og ta vare på deg selv, klemmer fra Nina

    ReplyDelete
  14. Godt du er tilbake! Og takk for at du er så ærlig, du er tøffere enn tøffest, vet du det?

    <3 <3 <3

    ReplyDelete
  15. Gode tanker til deg...
    Klæm

    ReplyDelete
  16. Stor varm klem herfra også :-) :-)

    ReplyDelete
  17. Jeg savner deg, men ta den tiden du trenger.
    Gjør det som føles ok for deg!

    Mange varme tanker til deg!
    Kjære, søte du!

    ReplyDelete
  18. Lytt til kroppen, og ta den tiden som trengs. Jeg vet godt hva du snakker om, og beundrer åpenheten din. Du er tøff!
    God klem!
    Elin

    ReplyDelete
  19. Stooor klem fra meg til deg, vennen!!
    Ta deg tid til å heles og bruk tid på det som GIR deg energi, dropp det som tømmer deg for energi.

    Vi har jo bare treftes en gang ifm. Glansdagen, men du og bloggen har gjort inntrykk på meg! Du virker som en enormt kreativ person og veldig trivelig og varm. Jeg håper du sakte men sikkert blir bedre igjen og etter hvert finner lysten til å blogge igjen:-)

    God-bedring-klæm fra Maratonjenta!

    ReplyDelete
  20. vi vil vi vil, men vi får det ikke alltid til!
    ingen er strengere med oss, enn oss selv.
    ta den tiden du trenger, bare du vet, og kjenner hva
    kroppen din trenger!
    klem fra meg!

    ReplyDelete
  21. Drit i krava som omverdene stiller til deg - det er ikke sikkert at det er så viktige og store krav. Du er god nok som du er. Og kutt ut de store krava til deg sjøl. Du skal funke som mamma. Og det klarer du supert. Ingen klarer alt. Seriøst. Ingen. Og ikke tro at alle rundt deg fikser og klarer alt heller. For sånn er det ikke. Slapp av og kom til hektene igjen:) Klem:)

    ReplyDelete
  22. Anonymous2/27/2012

    Klemmer fra meg også. Sender deg en link av en finfin nettside som gjør deg sikkert glad. Eller i hvert fall litt;). http://justlittlethings.net/archive

    ReplyDelete
  23. Uff.. Ikke godt å høre du har hatt en smell. Husk å puste mellom slagene, og ikke la de ta overhånd. Bloggen er her, og det er vi også. Det er lov å ta pauser. :)

    Gratulerer med lille venn! Har bladd meg nedover som vanlig på mine oppdateringsrunder. Vakre lille vennen begynner å bli stor! :)

    ReplyDelete
  24. Kjære godaste Mumsi min. Leit å lesa at du ikkje har det bra akkurat no. Ta tida til hjelp. Dei små gledene i kvardagen kan ein leva lenge på. Dei hjelper litt etter litt på kropp og sjel.
    Har gåva til lille(stor) Nanio liggande klar. Då dagen hennar kom var det plutselig SÅ LANGT til posten!!!
    Du veit kor eg er og treng du meg så er eg her for deg.
    Er så uendelig stolt av å vera DI tante!!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!