February 13, 2012

Naninos ønskeliste

Tenk, snart 2 år, min lille Nanino, og allerede så sikker i sine bursdagsønsker.
Vil ha det og vil ha det - det alt jeg hører om om dagen.
 
Vel. Ikke helt.
Hun trives med det hun har og savner ikke så mye.
Men gleden over at Mor Mumsi nå kan ønske seg ting på hennes vegne er absolutt tilstede.
Vi har allerede investert i en super lammeskinnspose i fra Kaiser, som bursdagspresang.
Men dette var ikke det eneste som sto på ønskelisten hennes..
 
Treleker:

Foto: Brio
 
Her i huset setter vi treleker høyt. Treleker av god kvalitet. Og av den gamle klassiske sorten.
Over er leker av Olav Øen. Oh ja takk. Nanino liker! Og BRIO. Vi er veldig glade i BRIO!
Visste ikke at de også fører lekekjøkkenvask. Glede. 
     
Ordentlige musikkinstumenter: 
Foto:  Minitokoville
 
Musikk instrumenter er også populært. Nanino vet jeg ønsker seg en liten xylofon i metall.
De klinger så fint, så fint.
   
Lekekamera: 
Fisher Price leke kamera
 
Nanino er også veldig opptatt av mammas kamera. Tenk om hun kunne fått sitt eget?
Det hadde Nanino og mamma satt pris på det.
   
Gamle og nylagede Retro/Vintage klær:

   
Nanino ønsker seg også orginale retro klær og nyproduserte klær med en retro følelse.
Av myk ull og bomull som føles godt på kroppen. Hjemmelaget/strikket/heklet er gull.
   
Trykk:
 
Kule kunsttrykk fra både kjente og ukjente kunstnere er kjærkomne gaver.
Trykk som dette vil bli satt pris på i mange, mange år. Forhåpentlig hele livet.
Kunsttrykk finner man blant annet på  Etsy, Epla, Boudie and Fou, Signerat mm.
  
Barneservise:
 
Nanino er også stor fan av Thorbjørn Egner. Høyt oppe på ønskelisten står et barneservise
av Kardemommeby / Karius og Baktus / Hakkebakkeskogen. Alle produsert av Figgjo.
 
Tips! Kardemommeby settet selges over 100kr billigere i Kristiansand Dyreparks nettbutikk,
(sammenlignet med Tilbords). Livet på landet tipser om at alle servisene selges en god del
rimeligere rett fra Figgjo Porselensfabrikk i Stavanger.
   
Uttreksseng:
Foto: Shabbyas 
  
Nanino vokser raskt, og om ikke lenge trenger hun en større seng.
En uttreksseng av typen Juno / Kili ( Nyprodusert Juno - seng) i hvit, er nok det aller, aller
gjeveste. En slik en koster over 5500 kr hos Sprell, så dette blir nok ikke en realitet.
Men det er lov å drømme!
  
En slik en som dette er en god nr 2. Og kan umulig være like dyr, men noe sier meg at
den må være desto vanskeligere å få tak i.
 

15 comments:

  1. Så flotte bursdags ønsker! Serviset får meg til å tenke på min barndom og Juno senga er bare fantastisk ,men så dyr... Ha en fin dag! Klem

    ReplyDelete
  2. Det var jenta, eh mammaen, som kunne ønske seg det. Flotte ønsker!

    ReplyDelete
  3. Anonymous2/13/2012

    Det finnes flere skuvsenger i Oslo på Finn - Lille Vintage har bl.a. en til 900 kr akkurat nå. Jeg var heldig og fant en nydelig en til 600 kr for et års tid siden :-)

    ReplyDelete
  4. Mange fine ønsker der :) Slike treleker er kjempefine. Ordentlige leker. Evigvarende :)

    ReplyDelete
  5. så fine treleker! De har jeg ikke sett før. Ikke den vask-delen til BRIO heller. Jentene mine hadde bursdag før jul og den eldste fikk kamera fra Fischer Price, digitalt som kan ta video også. Ganske festlig etter endt dag å gå igjennom hva hun har fanget opp tilfeldig, spesielt videoene ; ) (Hun er 3 år så det er ikke mye bevisst fototaking ennå, men veldig gøy!).

    ReplyDelete
  6. Mye mye fint. Enig i at treleker er suverene leker. Mathilden vår foretrekker det, samt å tygge og slenge rundt med bøker :D Og lekepiano og ting som lager lyd. Tror jeg kunne ha kopiert denne lista :D

    ReplyDelete
  7. Så raffinerte ønsker lille nanino har da ;) Treleker burde hatt større plass i leketøys butikken spør du meg. Og nok med det der rosa vs blått tullet. Og ja til hjemmelagd tøy (det ønsker jeg meg og, ullgenesere er en vinner)

    Gratulerer på forskudd lille søte nanino!

    ReplyDelete
  8. great little collection of fun toys.

    love the navy dress...so sweet

    ReplyDelete
  9. Så fine ønsker! Tror mange av de kunne passet på barna mines (les:min) ønskeliste også;-)
    Særlig FP-kameraet. Elsk!! Tenk å finne et sånt, da.

    Driver litt med bursdagsplanlegging her også, sønnen min blir 4 neste uke, jøye meg som tiden flyr! Men han er så stor at ønskene er blitt klare: Star Wars lasersverd.. Grøss!

    Klem:-)

    ReplyDelete
  10. Så mange fine ønsker! :)

    ReplyDelete
  11. Det var en flott ønskeliste. Kunne ha sagt ditto på den :-)

    ReplyDelete
  12. I love everything that last yellow bed I want one in my size!

    ReplyDelete
  13. Masse flott!

    Jenta mi fikk briokjøkken når hun ble to og leker fremdeles med det.
    Blir 9 i år.

    Skuvseng har jeg sett i Ås Misjon flere ganger.
    Dukker sikkert opp flere der. Tror du ikke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så gøy å høre! Brio er virkelig en klassiker.
      Lykken hadde vært å komme over en der ;)

      Delete
  14. Slike uttrekkssenger er det plenty av her nede. Jeg MÅ skaffe meg en varebil!!! ;)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!