February 01, 2012

Langfredag utstillingen

Hver tredje fredag er det utstilling fra diverse kurs og selvstendige arbeidsprosesser på skolen.
Lyst til å se litt fra dagen?
 

Nå er jeg desverre super dårlig på å huske navn, så får ikke skrevet hvem det er som har
laget hva. Sorry for det. Til venstre henger en sjiraff veske. Til høyre fikk man mulighet til
å sette seg ned og se selvportrettet sitt i de hvite flatene innover i rommet. En fin idè,
med rom for ettertanke og refleksjon. 
  
Et arbeide med utgangspunkt i en tegning gjort i blinde. Av Meera. Til venstre, et utsnitt
av en stor tegning av tusj laget av Thea.
 
   
Miriam Løining viste frem dette maleiet av et broderi. Syntes det er skikkelig stilig!
     
    
Jeg stilte ut bl.a. små postkort med reflekterende og poetiske ord og bilder, laget med tusj,
blyant og trykksaker.
   
  
På den andre veggen hang jeg opp bilder og en tegning. Bildene har jeg vist noen av her.
De er tatt i byen og viser blant annet menneskets behov for å etterlate seg spor.
 
 
Det kommer kanskje ikke så godt frem, men her har jeg hengt opp en stor tegning full av
små maur. Alle sammen er gjort i blinde. Dette er en av mine favoritt øvelser, hvor målet er å
fornemme et dyr og få det ned på papiret. Gøy å tegne i blinde med dyp konsentrasjon.
 
Hvis du vil se mere fra denne langfredags-utstillingen ( kommer snart ) eller tidligere utstillinger så er de å finne på skolens hjemmesider her.

3 comments:

  1. Å! Elske sånne by bilder.Eg og andreas (kjæresten min) bruke å gå på oppdaglesesferd etter snapshots og da e bymiljøet vår favoritt!
    Spennende med slike utstillinger.
    Kjenner eg savne stundent tilværelsen litt når eg ser det:)
    Håpe du har det fint!
    Klem fra Dina!

    ReplyDelete
  2. Hei!
    Så masse gøy inne hos deg. Kjenner jeg savner studentlivet med masse inntrykk og inspirasjon fra medstudenter, det var tider.

    ReplyDelete
  3. Broderi maleriet, det måå har vært vanskligere enn å brodere det! så flinke du og medstudentene din har vært :)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!