February 14, 2012

Gammelt telefonbord får nytt liv


Forrige ukes beste bruktfunn, gratis fra gjenbruksstasjonen. Det passer så godt inn i vår mini-gang.
(Passagen mellom stue/kjøkken/soverom). Litt mindre oppbevaring til mine sjerf og votter,
men strengt tatt trengs jo ikke 10 av mine skjerf ligge tilgjengelig i gangen til en hver tid uansett.

Det er en rift i trekket, men nytt skai stoff er ikke vanskelig å ordne.

Nå mangler bare en god, gammel hustelefon og en skrableblokk. Og en skravlete venninne
i andre enden av røret selvsagt. Jeg er glad for at jeg fikk oppleve årene da dette var en vanlig
kveldssyssel i heimen. Den søte nostaligi..
  

21 comments:

  1. Herlig nostalgisk!
    Husker bestemor hadde et sånt :-)

    Klem Elin

    ReplyDelete
  2. Veldig fint!!!! :)

    ReplyDelete
  3. Så godt et funn - og gratis.
    Dette ser kjent ut, bortsett fra at vi ikke hadde skai men grønt stoff på sitteputa.
    Farmor og farfar hadde også et lignende,men det var ikke i teak, det var kanskje eik(?) og med rødt skaisete.

    Dette er herlig nostalgi - vi var skravlete i begge ender og det var en dårlig kombinasjon med en far som stadig kom og prikka på armbåndsuret... Those were the days, når det bare var frisyren eller guttene som var grunn til bekymring....

    ReplyDelete
  4. Akkurat samme benk har jeg nett fått meg! Litt dyrere enn gratis men!

    ReplyDelete
  5. Den var da søt :)
    En stund siden jeg har vært innom deg, men duu så fin kommode du har laget av ikeaskuffene! Det var lurt :)

    Ha en fin dag!
    -Amalie

    ReplyDelete
  6. Så fint det var, og det passet perfekt inn hos dere, ja.
    Klem :-)

    ReplyDelete
  7. Det var et supert bruktfunn! Gamle møbler får ny funksjon :)

    ReplyDelete
  8. For et bruktkupp! Minnene strømmer på bare ved å se på den. Husker selv når vi ringte med hustelefon til hverandre. Før mobilen kom i bildet. Pratet og pratet med venninner helt til mamma kom og sa at jeg hadde pratet lenge nok. Hehe. Det var tider det :)

    Elsker murveggen deres! Så stilig :) Var den i leiligheten fra før, eller har dere laget den selv?

    Klem Lene

    ReplyDelete
  9. Love it. Helt herlig retro.

    ReplyDelete
  10. Husker kjempegodt hvordan mormor satt på telefonbenken og skravla :) Åh herlig :)
    Superfin benk!

    ReplyDelete
  11. Herlig herlig!! :)

    Skikkelig fint altså! :)

    STOR KLEM

    ReplyDelete
  12. I love this side table and what a lovely piece of art!

    ReplyDelete
  13. Oh my, what a find! Lovely.

    ReplyDelete
  14. Første gang jeg er innom bloggen din, og jeg har bare sittet og smilt! For en gøy, fargerik blogg! :) Du gjør ufattelig mye ut av små og store ting, og det er en fantastisk kreativitet du har! dette var en feelgood-blogg for meg! takk for at du deler :))

    ReplyDelete
  15. Anonymous2/20/2012

    Hei!
    Ville bare sende deg en klem. Håper du har det bra og at du rett og slett har det for travelt til å blogge. Bloggen din gjør dagene mine litt lettere. Tusen takk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei! Tusen takk for dine gode ord, så godt å høre! Her har det gått litt over styr for meg, og alt overskudd til gøyale, fine ting som blogging har vært borte. Nå etter noen dager med hvile er formen bedre, og jeg gleder meg til å fortsette her inne :D

      Takk for kommentaren, nå smiler jeg.

      Delete
  16. Hei Mumsi! Titter bare innom for å ønske deg og dine en GOD HELG!
    <3

    ReplyDelete
  17. :)) nå ble jeg sikkelig misunnelig as! Et slikt møbel står på min retro-ønskeliste :) Lucky You!! får en slik ro når jeg ser slike barndomsmøbler, vekker gode minner om bestefar :) god søndag til deg!!
    mvh ann kristin :)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!