February 04, 2012

Aldri en uke uten bruktfunn.

Går jeg forbi en bruktbutikk er det som om jeg blir dratt inn av en usynlig kraft.
Ønsket om å gå på skattejakt og gjøre store (og rimelige) oppdagelser er alltid med meg.
Loppesesong eller ikke.
 
 
Før jul fant jeg for eksempel disse tre søte minilysestakene nederst i en kurv med
stygg og skitten julepynt. Betalte 5kr for dem alle tre. Glede på en grå dag det!
Små juveler kan sjule seg godt, lykken er desto større når man finner dem.


Andre hjertebankfunn er jeg så heldig å få rett i fanget. Min mors kolega, Trude,
overrasker meg støtt og stadig. Blant annet med disse 2 Staffordshire koppene. Hun liker å gå på skattejakt hun også, og tenker på meg. Hvilken god omtanke å få oppleve. Jeg er takknemlig.


Gøy er det å finne noe tilsvarende som man allerede har. En ny samling er så smått igang.
Den bakerste orange krukken hadde jeg fra før av. En dag sto plutselig "storesøsteren" på hyllen
jeg kunne skimte i det fjærne, fra kassa hvor jeg sto og skulle betale noen leker. Jeg måtte jo bare
bykse bort. Hehe. En tier skulle de ha. Et kupp for en lykkelig Mumsi det.

Er du ofte å snoker i bruktbutikker du og?

11 comments:

  1. Jupp, men jeg har på en eller annen måte fått dilla på møbler. OG det går jo ikke så bra her med våre 68 kvm. Har fått lurt med gubben på å hente en nydelig kommode nå. Skjønner ikke egentlig hvordan vi skal få plass til den...hehe.
    Drømmen er et større sted som jeg kan fylle med brukte skatter.

    Kos dæ!
    Klæm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe kjenner meg godt igjen.. Finner stadig på noe vi kan bytte ut til fordel for noe finere.. I begynnelsen ble det kjøpt inn endel møbler bare får å ha "noe" å oppbevare sakene våre i. Etter hvert som tiden har gått kunne jeg virkelig tenke meg å bytte dem ut. Kanskje det er litt av drivkraften bak mine stadige bruktrunder?

      Dere får sikkert plass til kommoden. Ja selvfølgelig får dere det ;)

      Fin lørdag!

      Delete
  2. Jeg elsker slike små kupp. Hjertebankkupp som koster lite og ingenting men som gleder mye.

    Lysestakene var ordentlig hjertebank.

    ReplyDelete
  3. Ofte!
    Er de åpne, er jeg raskt en tur innom.Sjelden kommer jeg tomhendt ut også. Som i dag, da en liten tur på Marita resulterte i en lekker ny kjole og perlekjede for småpenger :) Lykke!

    ReplyDelete
  4. Så herlig bruktfunn og helt deg de tingene :)
    Jeg er altfor dårlig til å oppsøke bruktbutikker...

    Skal si det har skjedd mye her siden sist!
    GRATULERER med reportasjen i Kamille -skal kjøpes til uka og gleder meg til å lese :)
    Også må jeg gratulere med String-hylla også :) Kanllfin!

    Nyt søndagen :9
    Nattaklem May Helen

    ReplyDelete
  5. Ååh, de lysestakene var jo bare et kjempekupp!!!
    Utrolig fine. Jeg eelsker også følelsen det gir meg
    å kuppe skatter for en slikk og ingenting, men nå
    er det veldig veldig lenge siden jeg har vært på
    gjenbruksjakt! Tenkte jeg skulle gjøre og rekke
    så mye mens jeg var hjemme i mammaperm,
    men dengang ei....
    Lengter etter våren, har tanker om at
    alt kommer til å være anderledes da.
    Mer tid, mer energi.... : )

    Ha en flott søndag!
    Klem.

    ReplyDelete
  6. Jeg er ikke så ofte i bruktbutikker egentlig, men synes det er gøy de gangene jeg er innom. Går sjelden tomhendt ut. Den ene bruktbutikken vi har her i Mandal har så sykt høye priser at det ikke er noe gøy å gå inn der. Heldigvis er det to andre butikker som har skjønt at man selger brukte ting billigere enn nye...så der finner jeg alltid noe.

    ReplyDelete
  7. Så mye fint du har funnet, hjertekupp rett og slett, ha en god søndag....søndager skulle ha hatt dobbelt så mange timer som de andre dagene ikke sant? Klem Wilhelmine

    ReplyDelete
  8. Man kan få mye glede av små ting :) Kjempesøte lysestaker da! Elsker det hjerte mønsteret på ting :) Er innom bruktbutikker nesten hver uke. Er jeg ikke innom på en stund, så får jeg abstinenser omtrent. :P Hehe.

    Ha en fin søndag!
    Klem Lene

    ReplyDelete
  9. herlige hjertesaker!
    spess lysestakene var uberskjønne ;)

    ReplyDelete
  10. Aaaah, gleder meg sååå til loppesesongen....har en sånn kribling i kroppen hele 2 mnd før det virkelig setter igang...haha!

    Så gøy å se at speilet har fått plass på det fine barnerommet!!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!