January 13, 2012

Vinterhager for alle



Jeg går rundt å savner våren og lyset, det grønne og fargerike.
Ute var det vinter. Myk og hvit, med knitrende snø. Men like fort som den kom, forsvant den. Tilbake utfordrer isholke og vind. Kaldt.

Men ikke i Veksthusene i Botaniskhage. Der er lukten av vår og sommer. Blomster og varme.
Ikke mer enn 10 min unna. Det er så fint. Vi er heldige som har dette tilbudet her i byen.
Vi får alle lov til å stikke innom om vi vil. Hilse litt på våren og kjenne litt på sommeren.

God helg!

5 comments:

  1. Å, så herlig da!

    god helg

    klem

    ReplyDelete
  2. Så deilig å kunne ha et slik "årstidsvalg":-) Jeg er veldig glad i den kalde tiden på året - fritt for insekter og varme. Jeg er nemlig ikke noe glad i varme i det hele tatt:-)

    God helg til deg, Mumsi!

    ReplyDelete
  3. Så fine :)) God helg :)

    ReplyDelete
  4. Åh, dit inn skulle jeg gjerne tatt en tur! Smaken av sommer..ahh..:)

    ReplyDelete
  5. Enig med deg! Botaniske hager er eventyrsteder. Har ikke vært i så mange foreløpig, men det er en veldig fin en i Gøteborg. Noen få måneder til nå, så er våren her :-)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!