January 31, 2012

Om å scanne omgivelsene sine.


Blir så glad når jeg kommer over tilfeldige "interiør" som arbeidsplassen til en medelev,
over her. Så fullt av liv og arbeidsglede!
Å "scanne" omgivelsene mine er noe jeg alltid gjør, hvoren jeg er. Tror det alltid har vært slik
for meg. Det er så spennende å se hvordan andre har det, finne inspirasjon og ikke minst lære å kjenne personene bak. Det er utrolig hvor mye interiøret kan si om en person, eller hva?  
Både på en negativ og en positiv måte.
 
Har du noen tanker?  
 

11 comments:

  1. Det gjør jeg og! ;)

    ReplyDelete
  2. Deilig arbeidsplass!
    Jepp, I`m a scanner.

    ReplyDelete
  3. Herlig arbeidsplass!
    Ja, jeg scanner jeg også, ofte helt ubevisst men også bevisst f.eks. når jeg ser film og den begynner å bli kjedelig (Julie & Julia f.eks.). Jeg blir spesielt fascinert av øst-europeiske leiligheter - de har så mange små detaljer.
    Når jeg er på besøk hos nye bekjente må jeg også alltid gå en liten runde i stuen og kjøkkenet, og se meg rundt, og da finner vi alltid så mye å prate om også.
    Ha en fin dag videre :-) Jeg er hjemme med sykt barn, og vi syr legoposer og baker boller.
    Klemmer :-)

    ReplyDelete
  4. Jeg er også alltid sånn som sitter og ser og ser når jeg er borte, særlig hvis jeg er i noens hjem. Det er så utrolig mye inspirasjon å finne, og ofte har folk ting eller løsninger som jeg aldri har tenkt over, men som er så smart!

    Fin arbeidsplass. Jeg likte særlig godt snoren med klypene over skrivebordet. :)

    ReplyDelete
  5. Jeg har ofte tenkt at man skulle hatt et slags kamera på øyet så man bare kunne blunke for å ta et bilde, spesielt når jeg ser et stilleben (som kan være naturelementer ute, eller en artig kombinasjon av søppel og natur) som er helt tilfeldig og likevel vakkert. Har nesten alltid kamera med, men noen ganger er man ikke rask nok, spesielt på bussen. Øynene mine leter alltid etter noe interessant å hvile blikket på. Er så glad for at du deler av dine slike funn. Det piffer opp en kjip tirsdag som bare det! :D *♥*

    ReplyDelete
  6. Enig! Jeg elsker å se hvordan andre har det, og så herlig det er å kunne "besøke" forskjellige hjem via blogger! :)
    Jeg vet enda ikke hva som er "meg", men jobber med saken :-)

    ReplyDelete
  7. Der satte du riktig ord på det. A scanne omgivelsene sine.. Det smakte riktig så godt på tungen, og skal lagres i minnet.
    Herlig glimt du viser her. :)

    ReplyDelete
  8. Kreativt rot er så inspirerende!
    Kul plass, synes du er flink til å scanne.
    Også leste jeg om deg i kamille m&b i dag.
    KJEMPEFIN reportasje!
    Klem:-)

    ReplyDelete
  9. Sånn er jeg og. Veldig nysgjerrig av meg. Elsker å se hvordan andre innreder hjemmene sine. Kan finne masse inspirasjon hos andre og. Slik som på det kontoret du viser bilder av. Lekkert! :)

    Klem Lene

    ReplyDelete
  10. Så hærlig og inspirerende innlegg!
    Bildene var en fryd for øyet:)

    ReplyDelete
  11. what a great workspace....

    ReplyDelete

Comments makes me smile!