January 17, 2012

Oh my blackness!


Før jul fikk jeg påpekt av en journalist på besøk, at jeg ikke har mye svart i interiøret.
Og hun lurte på om det var bevisst eller ikke. Hum...ja, si det, måtte jeg svare. Jeg har aldri tatt noe bevisst standpunkt til det. Jeg tror at jeg ubevisst har holdt igjen det svarte fra å komme inn i hjemmet. Jeg har forbundet det med Hard Metall-inspirerte rom og store uestetiske gjenstander som tv - data - høytalere - billige ikeabord og sofaer. ( Som jeg har hatt og irritert meg over. Heftig. )
Og at svart stjeler lys, ikke minst.

Rart å tenke på.. Hvorfor har jeg latt dette påvirke meg? Det finnes jo så mye lekkert i svart!

Tiden er inne for litt mental justering her. Jeg er super glad i farger, sammen med hvitt.
Nå skal svart få en sjanse og. Kaspara får komboen farger/hvitt og svart til som det suser.
Jeg er inspirert og imponert. 

Et annet sted å sjekke ut masser av blogger med svart i intriøret, er hos Sukkertøy for øyet

Den kule koppen fikk jeg av en kompis til jul. Det er en Redken kopp, som kan skrives på
med kritt. Gøy! Apropos det.. jeg har krittlignende planer for en flate på kjøkkenet.
Tror det kommer til å bli bra. Spennende dette her.

11 comments:

  1. Jeg styrer helt bevisst unna svart, fordi jeg kun forbinder det med negativitet. Du kan si det sånn at jeg tidligere i livet aldri hadde en kaffepause, og at livet bare var svart (= forrige innlegget ditt var forresten veldig fint). Samtidig er jeg helt enig i at det er mye flott som er svart, så det er mulig det bare er et mentalt krampetak;-)

    Koppen var veldig stilig! Og jeg gleder meg til å se krittplanene dine:-)

    Gode klemmer til deg, Mumsi!

    ReplyDelete
  2. Hard Metall her:)
    digger heavy interiør,
    sikkert fordi jeg er i pingle ellers:)

    ReplyDelete
  3. Vet du, jeg satt akkurat i går kveld å tenkte at nå MÅ vi male peisen, den store og ruvende murpeisen i stua. Den er hvit rundt, men nede er den beige. Bestemte meg for svart, pluss at jeg også har en tavleplan i kjøkkenet. Var på Coop Bygg her en dag for å kjøpe en stor plate som jeg kunne male, men så fikk jeg en gratis som de hadde liggende. Nå venter jeg bare på at mannen skal sage den til i riktig størrelse, og det kan ta tid ;-)
    Fin dag til deg.
    Varme klemmer :-)

    ReplyDelete
  4. Svart er genialt i interiør, det skaper en definisjon, litt kontrast - dybde :)
    Men du har det jo tøft uansett, aldri savnet det hos deg :)
    klem m

    ReplyDelete
  5. jeg har lenge hatt lyst til å male ting svarte, min mor ble rystet for et par år siden når jeg sa hun kunne male sin gamle spisestue med tilhørende stoler i sort. det gir en god kontrast og er bare kult! -men nå som "alle" følger etter med svarte detaljer får jeg lyst til å male ting hvitt, hehehe. forandring fryder ;) *♥*

    ReplyDelete
  6. Hihi, så morsomt! Jeg har det akkurat sånn selv også for tiden. Har vært nærmest prinsipiell motstander av svart ("Alle blir mye gladere av farger!") men nå sniker den seg inn både i interiøret og - sjokkerende nok - i klesskapet. Kanskje jeg begynner å bli voksen - skrekk og gru! Koppen din var knalltøff :D

    Og så var det kjekt å være innom her og lese at du henger med selv om det er tøft til tider. <3

    ReplyDelete
  7. Det blir spennende å følge med på din snikinnføring av svart :)
    .... Når jeg ser meg rundt her , så ser jeg ikke noe svart. Jo , vi har svarte spisestue stoler. De passer jeg på å ta bort , så de ikke vises på noen bilder. Er ikke så glad i dem . Men kanskje jeg skal la dem få komme frem ;)

    Du - i innlegget under her .
    Jeg blir helt varm, du er tøff som sier det som det er .
    Håper du er bedre nå , ikke godt å ha det slik. Fokuser på det som gjør deg glad , gjør ting du trives med . Og som du sier selv , det er viktig med pauser :)

    En stor klem fra meg til deg :)

    ReplyDelete
  8. Kjempefin kopp! Så kult at man kan skrive på den.

    Og svart, ja, jeg trodde jeg ikke hadde så mye av det her hjemme, men så deltok jeg i utfordringen til Sukkertøy for øyet og da oppdaget jeg at det visst var litt svart her også. Noe svart jeg derimot irriterer meg masse over, sånn interiørmessig er noen digre svarte høytalere som kjæresten nekter å bytte ut. Arg, så stygge!

    Synes det er bra du er så åpen i innlegget under her, det er viktig å seg ta pauser. Håper du får en god uke videre!
    Klem fra meg:-)

    ReplyDelete
  9. Ja ikke sant! Svart har sneket seg litt og litt inn hos meg også. Og det får faktisk bare de andre fargene til å bli fremhevet. Det er så fint. Så du kan trygt snike inn litt svart. Går helt fint.

    Koppen var bare ELSK!

    ReplyDelete
  10. I love your blackness.....and all your goodies!

    ReplyDelete
  11. Hei på dæi!
    E ikke mye svart her i huset heller.. trur det eneste æi har i svart e gjøkuret mitt.
    Men kanskje æi også burde åpne øyan opp for litt mere svart,..
    fin kveld til dæi
    klæm

    ReplyDelete

Comments makes me smile!