January 04, 2012

Ny start?


Nå er julen helt ferdig her hjemme. 3 store bokser, trygt plassert i kjelleren. Et halvt juletre i
støvsugeren, nyvaskede gulv og ommøblert stue. Igjen.
Det er et nytt år og jeg som elsker slike nye begynnelser burde vært fyllt med håp og glede.
Men jeg klarer ikke å la være å kjenne på den bittersøte melankolien. Alt som hendte i desember,
alt det spennende, artige og krevende, har vært litt for mye. Slik føles det nå som jeg har tid til å
kjenne etter.

Det store målet for 2012 må bli å ta meg flere små pauser i hverdagen. Du vet, ta seg tid til å lukte
på rosene. Få alle surrende tanker i hodet ut og ned på papiret. Kjøpe liten søt notisbok!
Og å lære meg å slappe av. Ordentlig av.

Man skulle jo gjerne tro det var så enkelt. Men det er det ikke. Ikke alltid.
 
Bildene over er av noen av verkene jeg stilte ut på juleutstillingen.

15 comments:

  1. Sant, så sant! Det var mitt mål i fjor, og i året som gikk ble jeg faktisk flinkere til å slappe av, og å ta små pauser her og der:-)

    Jeg klarte ikke å nyte julen til det fulle, for min bestefar døde den 28. des. - og da føltes det ekstra tungt at vi ikke dro til hjembyen min i jula, slik vi egentlig planla. Skulle så gjerne ha vært der...

    Så jeg skjønner godt den rare januar-følelsen som kan komme av både gode og vonde ting.

    Klemmer

    Psst! På personligalmanakk.com/NO selger de både søte notisbøker såvel som almanakker:-)

    ReplyDelete
  2. These are wonderful...just fun and I loved your previous post!

    ReplyDelete
  3. Det er alltid en kunst å puste med magen ;)

    ReplyDelete
  4. really beautiful.

    ReplyDelete
  5. Nydelige bilder! Det er sant, vi må bli flinkere til å slappe av, lukte på blomster og se rundt oss. Det er ofte jeg går sammen med guttene og prøver å se det samme som de ser. De legger merke til så mye mer enn oss! De er fantastiske disse små <3

    Mitt mål for 2012 er å leve i nuet, ta en pust i bakken, la rot være rot noenganger og heller ta fram en bok :)
    Det blir jo like rotete 5 min senere uansett :)

    ReplyDelete
  6. Fantastisk fine de bildene med lyslenken. Viktig å ta pauser og ikke strekke strikken for langt. Jeg måtte fire på kravene i jula, ønsket meg en ren og ryddig leilighet men det ble det ikke overskudd til, så feiret vi jul med hybelkaniner og kleshauger og det gikk helt fint :) *♥*

    ReplyDelete
  7. Så flink du er! Jeg kjente en gang ei jente som hadde gått på Strykejernet, lovpriste den skolen! Trives du? Klem fra meg.

    ReplyDelete
  8. Mål for 2011? Du er litt seint ute, min venn. Knis.

    ReplyDelete
  9. Anonymous1/04/2012

    Selger du noen av bildene dine? Vil gjerne ha det øverste på veggen!
    Mariann

    ReplyDelete
  10. Du er så utrulig DYKTIG! Wow!

    ReplyDelete
  11. Å, så fine bilder og verk du har laget!! Liker lyslenke-bildene VELDIG godt!!

    ReplyDelete
  12. jeps, vi kan lære litt av godeste oksen Ferdinand,
    han som lukter på blomster du vet;)))
    (er favoritt tegnefilmen min!)
    KLEM

    ReplyDelete
  13. Takk for alle oppløftende og støttende kommentarer. I dag har jeg hatt "små pauser for meg selv" i fokus, og det har føltes veldig bra!

    Shinedesign: JA strykejernet er en utrolig flott skole. Alt av materiale og utstyr tilgjenngelig, med dyktige lærere som også er utøvende kunstnere. Jeg er ikke helt kommet inn i miljøet, slik som jeg skulle ønske men det har mer meg meg selv å gjøre enn elevene som går der.. Men jeg trives for det og liker skolen ;)

    MArie Friiiis: Haha, ja uff å huff, 2012 mente jeg så klart. Jeg er som oftes for sent ute, skal ikke nekte for det, men 1 helt år forsent, er i overkant for selv meg å være.

    MAriann: Ja, jeg selger bilder ;) Eller dvs, jeg tenker at jeg skal prøve å få det til igjen. Sånn ordentelig! Jeg sitter på utrolig mye av min kunst, og veggplassen er på langt nær stor nok.

    Det øverste bildet endte opp som en julegave, men om du er interessert i å kjøpe et eksemplar, så vil nok det la seg gjøre!

    Send meg gjerne en mail på medetlekentsinn@gmail.com!

    ReplyDelete
  14. Kjempe fine bilder!:)

    ReplyDelete
  15. Kjempefine bilder du har lagd!! Jeg hadde gladelig gitt veggplass til alle her hjemme :-)

    Jeg kjenner meg veldig godt igjen i bittersøt januar-melankoli. Jula og desember er en fantastisk tid, men det er jo også en intensiv tid. Og mye blir ikke som man hadde tenkt, ihvertfall kan jeg si det om meg selv og mine planer. Med en gang sola står opp 1. januar er det så stille, så stille. og jeg liker det ikke. Men heldigvis går det fort over. Det er viktig å gi seg selv rom til å kjenne på det som er godt. Om det er å nyte en kaffe, sitte i fred og lese en bok, eller annet. Da blir man menneske igjen :-)

    Ønsker deg lykke til i 2012, med skole, livet og alt mulig annet!

    Klem

    ReplyDelete

Comments makes me smile!