January 26, 2012

Kalender & Figgjo fat, store hverdags gleder


På kjøkkenet henger et ark fra den kuleste kalenderen. Jeg var så heldig å få den ukentlige
Crackpot Calendar for 2012 av en god venninne til jul. Hun har hatt den de siste årene og jeg har vært høylytt betatt av alle illustrasjonene hun har hatt hengende på veggen. Takk Vivi!


Hver uke venter en ny go`bit. Sånt kan man like. Og ja, jeg kan kjenne meg igjen. Kan du?
 

Nanino er aldri langt unna når jeg fotograferer. Det er fryktelig vanskelig å ikke bli interessert i
det mamma holder på med. Om det så er tre pent danderte løk på et fat. Tolmodighet er en dyd (kremt) og jeg lar henne som regel holde på. Jeg lærte meg tidlig å være kjapp til å knipse noen bilder når Nanino i noen få strakser finner noe annet å utforske.

Løken har denne gangen fått seg hedersplass på et nydelig blått fat fra Figgjo.
Forrige helg var jeg i mamma sitt 60års lag på Tomter. Og tror dere jammen meg ikke skjønne Prydelig sin mor og An-Magritt sin svigermor overrasket meg med dette flotte fatet!
Ah.. mitt hjerte fryder seg når jeg får oppleve slik en godhet og omtanke blant mine medmennesker.
Hvilken glede.


Det er gode tanker å ha med seg det, når klesvasken venter..

9 comments:

  1. Haha, kuleste kalenderen noensinne! Som en god nummer to har jeg endelig fått hengt opp min egne utsikter for 2012- nemlig The bunny suicide calendar. Den er fin!

    Her er heldigvis klesvasken tatt, og jeg sniker meg til køys med god samvittighet.

    Når vi våkner opp er det nesten helg blitt!
    Klemmer fra Fransen

    ReplyDelete
  2. Det var deg vel unt! Og for ei skjønn jente, altså! helt nydelig :)

    ReplyDelete
  3. Heldiggris som fikk en slik gave. Jeg samler på blå Grete fra Figgjo og har fokostservise

    ReplyDelete
  4. Nydelige bilder og søte
    Nanino.... Lille krølltoppen :)

    Så koselig å møte An Magritt og så
    overraskende og hyggelig å få en slik
    gave.... :)

    Mange klemmer

    ReplyDelete
  5. Anonymous1/27/2012

    Hei!
    Jeg blir ganske rørt av din takknemlighet!
    An-Magritt har fått et slikt fat av meg før, og Åshild har fått et annet brødfat, så derfor tenkte jeg at kanskje du kunne ha glede av det. Hyggelig å gi bort!
    Hilsen Synnøve

    ReplyDelete
  6. Vakkert fat og vitti kalender! Klart kjedelige pliktoppgaver er lettere å angripe når man er lett til sinns pga fine mennesker og fine handliger. Det beste som finnes!

    Fin helg til deg og dine :)

    ReplyDelete
  7. Hei vennen. Som svigermor sier, så har både Åshild og jeg fått nydelige fat av henne. Og nå var det din tur må vite. Så herlige bilder, vennen.
    Ha en fin helg og pass godt på deg selv!

    ReplyDelete
  8. Utrolig kul kalender! :)

    Deilig å se at andre også har klesvasken stående... Sukk :)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!