January 16, 2012

Kaffepause og viktigheten av det.


  
En tøff uke er lagt bak meg. Ny uke, en ny start, med nye muligheter.. Jeg satser på det.
Til tider sliter jeg med tilbakevendende depresjoner. Og angst. Jeg klarer ikke komme meg unna.
Det er så slitsomt. Jeg er heldig som har gode behandlere å gå til, og det hjelper.
Men jeg kjenner jeg trenger flere pauser.
Kaffepauser, vennine-pauser, shoppe-pauser, alenetid-pauser, Mad Men-pauser..
Ja i det heletatt, pauser fra når det blir for mye. Og da helst før det blir for mye.

Det skal jeg bli flinkere til. Nå har jeg skrevet det ned, svart på hvitt. "Sagt det høyt".
Det må da hjelpe meg med å huske på det.

15 comments:

  1. Det er lurt å ta vare på seg selv. Pauser er i alle fall et must for meg. Og gjerne med kaffe.

    Klem fra Marie

    ReplyDelete
  2. Uff..dette må slite på deg..
    Ta vare på deg selv vennen, ta ting i ditt tempo, og ikke press deg for hardt..
    Kaffepauser trenger vi. Noen ganger mer enn andre dager mindre..
    Pust
    God klem

    ReplyDelete
  3. Jeg VET dette er slitsomt og tungt å jobbe seg igjennom - men det går, til slutt.Det er ikke alltid lett å få de pausene man trenger, eller i det hele tatt vite hva det er man trenger.Applaus til deg for at du er åpen om det! Det er lov å ikke være glad og fornøyd hele tida. Og noen av oss har det desværre litt mer heavy enn andre.
    klem.

    ReplyDelete
  4. Ahh tusen takk kjære dere. Ja det er utrolig viktig.. Håper dere er flinke til å ta pauser dere og :)

    ReplyDelete
  5. *holde rundt deg med en lang og varm klem*!
    mvh :)

    ReplyDelete
  6. beste Mumsi,
    du er så go'.
    er så fint at du viser at dette også er normalt!
    slitsomt…
    stresset etser som syre - de gode pausene lader:)
    en huskelapp til: ikke så streng med deg selv!
    god klem fra meg

    ReplyDelete
  7. Søte gode deg, så fint skrevet;)

    ReplyDelete
  8. Kjære Mumsi:) har det slik jeg også, og det er så tungt å tenke positivt da..og se muligheten for at alt skal lysne igjen:) Men det gjør det...hver eneste gang...heldigvis:) Det er som du selv sier, lurt å "ta det" før det blir for tungt:) Tenker på deg:)

    varm klem fra Trine:)

    ReplyDelete
  9. Hei fina!

    Pauser så bra!
    Tenker du har skjønt mye når du er bevisst på det. Pauser er bra og å si nei er bra. Senke skuldrene og bare være...være for seg selv, og være m de man er glad i...

    Jeg leste et så fint sitat her.
    Noe som at...de som ikke faller i mørket får ikke sett stjernene...eller denne "Stars can`t shine without darknesn. Fin!

    Jeg har hengt hjemme de siste åra fordi jeg ikke har passa på meg selv. Veien tilbake blir lengre da. Bedre å stoppe mens leken er god...

    Du gjør nok det som er best og rett for deg. Modig er du som er så åpnet rundt det...det krever også sin kvinne.

    Goe daga te goe du :)
    Klæm

    ReplyDelete
  10. fint og viktig å si det høyt. så blir det ikke så farlig lenger, kanskje?
    sender gode klemmer!

    ReplyDelete
  11. Hei kjære Mumsi,
    Flott at du har en positiv innstilling oppi alt dette. Omgi deg med mennesker/situasjoner som gir deg energi. Og pauser er superviktig.
    Og bloggen din, den er bare så fantastisk fin. Mangfoldig, med interiør, kunst, lek, familie. Du er så flink, og jeg beundrer deg.
    Håper på lysere dager ;-)
    Store varme klemmer fra meg :-)

    ReplyDelete
  12. Kjenner til dette, og jeg er helt enig, det er så utrolig viktig med slike små pauser, pusterom, positivt påfyll når man kjenner man er i ferd med å suges ned i sine små sorte hull. noen ganger må man bare ta et øyeblikk av gangen og puste inn og ut, og så sakte blir det bedre. vi lærer oss etterhvert å leve med dette :)*♥*

    ReplyDelete
  13. Så herlig, egentlig litt barndomsminner også. Den Regia boksen hadde ho mor på kjøkkenet når jeg var en liten rakkerunge :D Ta en dag av gangen, godt du er ærlig om det, det er lysere tider i møte nå ;) klem fra AM

    ReplyDelete
  14. Ta deg en pust i bakken. Hvil og gjør akkurat det du har lyst til.
    Vi må til tider tillate oss at ting kan flyte, oppvasken står og klærne ligger i en haug, og bare gi blaffen og slappe av. Tenke på oss selv!

    Ta vare på deg selv, og lytt til kroppen og dinnet ditt!
    Ikke vær så streng mot deg selv som det jeg er mot meg ;)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!